دیدبان
دکتر حسن عباسی:

تلاش جریان فمنیسم برای نادیده گرفتن نقش مادری و فرزندآوری

تلاش جریان فمنیسم برای نادیده گرفتن نقش مادری و فرزندآوری

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حسن عباسی در همایشی با موضوع خصوص جمعیت کشور با بیان این‌که تحولات جهانی شتاب زیادی به خود گرفته‌اند که یکی از مباحث کلیدی آن موضوع جمعیت است، اظهار داشت: افرادی که سر و سری با رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی بیگانه دارند در رسانه‌ها عنوان می‌کنند که این موضوع موضوع جدی نیست در حالی که این‌گونه به نظر نمی‌رسد.

وی با بیان این‌که وزارت بهداشت اهلیت و صلاحیت استراتژی ملی را ندارد در حالی که در موضوع جمعیت باید مباحث علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیت را با هم دید تصریح کرد: یک وزیر و یک پزشک با همه احترامی که به همه پزشکان کشور قائلیم، درباره پیکره انسان و بقای انسان می‌تواند نظر بدهد اما اطلاعات جامعی در این مباحث ندارد و لذا نمی‌تواند در این موضوع تصمیم‌گیرنده اصلی در کشور باشد به همین دلیل دوستان وزارت بهداشت را از این حوزه تحذیر می‌دهیم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ادامه داد: همان طوری که اجازه می‌دهیم پزشکان سینه ما را بشکافند و قلب ما را جراحی کنند یا این‌که جمجمه سر ما را بشکافند و مغز ما را جراحی کنند، اینها هم اجازه بدهند که اگر پزشکان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در وزارت بهداشت متولی بقای جسم ما هستند، اجازه بدهند استراتژیست‌ها که متولی بقای جامعه و تمدن هستند، کار خود را انجام دهند.

عباسی تصریح کرد: متأسفانه در خصوص مسائل جمعیتی کشور عده‌ای جمعیت‌شناس که به سازمان ملل وصل و به دنبال نرخ جمعیت و بازی با اعداد هستند نیز اظهار نظر می‌کنند که باید گفت آن‌ها هم به تنهایی صلاحیت این کار را ندارند چرا که کسی که مردم‌گرافی یا مردم‌نگاری می‌کند شاخص‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را در اختیار ندارد که بر مبنای آن تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشد.

وی گفت: به هر دلیل حوزه ما نه مباحث جمعیت‌شناسی از آن گونه مطالعاتی است که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دارد صورت می گیرد که بسیار هم مرموز است، نه آنگونه است که در وزارت بهداشت و درمان از منظر پزشکی به آن نگاه می‌شود، چرا که منظر نگاه وزارت بهداشت، فقط مسئله بهداشت و درمان است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با بیان این‌که عده‌ای معتقدند توهم توطئه در کشور از سوی سازمان ملل وجود دارد در حالی که این موضوع توهم نیست و یک واقعیت است، ادامه داد: مراکز اصلی آینده‌شناسی دنیا عمدتاً دست سازمان‌های اطلاعاتی جهان است چون بالاخره آن‌ها برآورد اطلاعات استراتژیک دارند، در واقع آینده‌شناس‌های اصلی در کشورهای غربی عمدتاً وابسته به سازمان‌های امنیتی‌شان هستند، چون هر کدام از اینها معاونتی دارند به نام معاونت اطلاعات استراتژیک که آن‌ها در گام‌های کوتاه میان و بلندمدت برنامه‌ها را برآورد می‌کنند.

وی افزود: در فضای سایبر می‌توان گزارش 2015 و 2025 سازمان CIA را در اوائل سال 2009 و اواخر سال 2008 دید که آن‌جا وضعیت جمعیتی ایران را به عنوان پیشتازترین کشوری که توانسته نرخ رشد جمیعت را کاهش دهد آمده و آن‌جا اظهار نگرانی کرده که اروپا و کشورهای غربی باید نرخ رشد باروری‌شان را روی 2 و 2/2 نگه دارند و ارتقا بدهند و پیش‌بینی کرده است که چین و  آمریکای لاتین دنباله روی ایران خواهند بود و مشکلات عدیده‌ای خواهند داشت.

عباسی با بیان اینکه از این منظر حتی گزارش دو ماه گذشته DCDC  (مرکز تبیین دکترین و نظریه‌های توسعه در ارتش انگلیس) که یکی از مراکز اصلی است که در فضای سایبر در معرفی آن آمده که طرح‌ها و این طرح‌های سازمان ملل را از اینجا طراحی می‌کنند، یادآور شد: همه نهادهای بین‌المللی زیرنظر سازمان ملل به نوعی توسط ارتش ایالت متحده هدایت می‌شوند لذا سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن به هر کس به خاطر تخصصی جایزه بدهد این فرد باید به خودش شک کند زیرا سازمان ملل برخاسته از ارتش آمریکاست.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ادامه داد: یکی از راهبردهای آن‌ها برای کاهش جمعیت در کشورها این است که بچه به دنیا نیاید، یعنی با ترویج سقط جنین که امروز به صورت وحشتناکی در جهان در حال قوع است افراد با قتل نفس جلوی به دنیا آمدن بچه‌ها را بگیرند لذا ترویج سقط جنین در کشور خودمان و کشورهای مختلف به طرز نگران‌کننده‌ای امروز در حال وقوع است.

وی با بیان این‌که امروز اتفاقی که در این خصوص در چین افتاد، آینده چین را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، تصریح کرد: ماجرا این بود که به دلیل اعلام سیاست تک‌فرزندی در کشور چین از سوی حکومت، مردم برای داشتن فرزند پسر دست به سونوگرافی می‌زدند و در صورت مشخص‌شدن جنس مونث بچه، آن را سقط می‌کردند. طبق آمارها در سال‌های آینده کشورهای چین و اطرافش به دلیل پیگیری این سیاست حدود 400 میلیون دختر برای ازدواج کم خواهند داشت و امروز این بحران تحت عنوان دختران گم‌شده(Missed Girls) در جهان مطرح است.

عباسی با بیان اینکه راهبرد دیگر آن‌ها برای این هدف این است که بچه‌هایی به دنیا بیایند که کیفیت نداشته باشند و به قولی زنازاده باشند و پدر و خانواده‌شان مشخص نباشد یادآور شد: در گذشته با عقیم کردن گوسفندان آنان را پروار می‌کردند. یعنی به سرعت گوسفندان وزنشان افزوده می‌شد و مهیا می‌شدند برای فروش و استفاده. امروز هم غرب به دنبال کارگران و جوامع پرواری است که فقط برایش کار کنند و هیچ چیز مثل خانواده و .. مانع این بهره‌کشی‌ نیست.

وی با اشاره به نقشه خانواده 2014 که توسط نهادهای وابسته به سازمان ملل منتشر می‌شود گفت: این موضوع نشان می‌دهد درصد زنازادگی در بیرون از ازدواج رسمی و میزان زادوولد در جهان افزایش یافته است. در رشدی حیرت‌آور امروز نیمی از کودکان کشورهای غربی زنازاده هستند و این فرجام مسیر علوم و تمدن غربی است که برخی تازه در داخل در آرزوی آن هستند.

عباسی با بیان اینکه در بین کشور اسلامی، کشور ترکیه با 3 درصد بالاترین آمار را دارد و در منطقه جنوب غرب آسیا رژیم صهیونیستی با 5 درصد زنازاده بالاترین عدد را داراست خاطرنشان کرد: در آمریکای شمالی این وضعیت بسیار خطرناک و نامناسب است؛ در آمریکا حدود 42% کودکان زنازاده هستند، در اروپا وضعیت بسیار بسیار خطرناک است به طوری که طبق اسناد خودشان، در فرانسه 56% و در سوئد 55% و در انگلیس 48٪ کودکان زنازاده هستند که به هر دلیل قریب نیمی از کودکان در اتحادیه اروپا زنازاده هستند.

وی با بررسی آمارهای موجود در زمینه تولد کودکان نامشروع گفت: از 7 میلیارد نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنند، بیش از یک‌سوم کودکان آن زنازاده هستند و این‌ها بعداً می‌خواهند خودشان پدر و مادر بشوند. متأسفانه بسیاری از سریال‌های ماهواره‌ای پیامدهای منفی دارند، برخی از سریال‌هایی که در کلمبیا ساخته می‌شوند مانند ویکتوریا در کشور ما از طریق رسانه‌های ماهواره‌ای دیده می‌شود و این سریال‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که می‌تواند کیفیت جمعیت را در کشور به خطر بیندازد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با اشاره به نقش زنان در اسلام خاطرنشان کرد: در قرآن به نقش و جایگاه زنان اشاره شده است، امروزه می‌بینیم در برخی مواقع نقش زنان در مادری و فرزند‌آوری نادیده گرفته می‌شود در حالی که موقعیت و شأن مادر یک نیاز فطری است و جریان رادیکال فمینیسم تلاش دارد این نیاز را نابود کند، نادیده گرفتن نقش مادری زنان توهین به ساحت زنان است اما این جریان فمینیستی به نوعی توانسته در این راه موفق شود.

وی با اشاره به این‌که رشد جمعیت باید با کیفیت همراه باشد، افزود: این‌که یک کودک چگونه به دنیا می‌آید و چگونه زندگی می‌کند و موارد از این دست بسیار مهم است، تلقی ما این است که نظام سلطه می‌خواهد جمعیتی را درست کند که فقط نیروی کار باشد و عاقبت این جمعیت مهم نیست ولی در اسلام کیفیت جمعیت بسیار اهمیت دارد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با علوم انسانی اشاره کرد و گفت: چرا غرب به اینجا رسیده است؟ آیا این نقطه‌ای که غرب ایستاده است نقطه مطلوبی است؟ چقدر باید گفته شود که علوم انسانی غربی به درد ما نمی‌خورد تا برخی از اساتید و مسئولان در رابطه با این حوزه یک حرکت جدی انجام دهند. غرب را امروز این علوم انسانی به اینجا کشانده است.

عباسی گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که مبنای علوم غربی غیرتوحیدی است، رهبری هم فرمودند مبنای علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است. با این حال برخی از اساتید، علوم انسانی غربی را با آب و تاب در کلاس‌های خود درس می‌دهند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افزود: کودکی که حاصل نظام ربوی پدر و مادرش باشد به درد جامعه نمی‌خورد و مانند کسی می‌شود که دستش در دست داعش و امثال آن‌هاست. در سال 91 آیت‌الله جوادی آملی به رئیس مجلس گفت: 80 درصد مردم با وام و ربا به سر می‌برند و خواست تا فکری برای این موضوع شود ولی متأسفانه هیچ اقدامی نشد.

وی با بیان این‌که در حکومت اسلامی باید از هر 100 نفری که از دنیا می‌روند 99 نفر رستگار شوند، گفت: اگر ما می‌گوییم مردم باید به بهشت بروند به خاطر این است که مردم به سعادت برسند، وقتی به فکر بهشت و جهنم مردم نباشی مطمئناً به دنبال این نیستی که لقمه مردم هم حلال باشد.

عباسی در خاتمه اظهار داشت: سر نسل انقلاب نمی‌شود کلاه گذاشت. ما از پشت خاکریز‌هایی آمدیم که در آنجا افرادی با قلب سلیم شهید شدند و ما نیز از خون آن‌ها دفاع خواهیم کرد و تا زمانی که جمهوری اسلامی در بهداشت به قلب سلیمی نرسد و سیستم بانکی اصلاح نشود دست بردار نخواهیم بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن