دیدبان

آمادگی عربستان برای سرکوب حوثی‌های یمن!

آمادگی عربستان برای سرکوب حوثی‌های یمن!

به گزارش دیدبان به نقل از ابنا ، رئیس‌جمهور یمن در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان در خصوص آخرین تحولات یمن به ویژه ادامه اعتراضات حوثی‌ها علیه دولت، گزارشی به ملک عبدالله ارائه کرد!
به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن در گفت‌وگوی تلفنی با ملک عبدالله، با وی در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور و آخرین تحولات اوضاع یمن به ویژه ادامه تظاهرات و اعتراضات حوثی‌ها علیه دولت بحث و گفت‌وگو کردند و عبدربه منصور هادی از حمایت و کمک‌های ریاض به یمن قدردانی کرد.
پادشاه عربستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت کامل ریاض از یمن و رئیس‌جمهور این کشور و تمایل خود برای ارائه کمک به مسئولان یمنی جهت حفظ امنیت و ثبات کشور خود تاکید کرد.
وی ضمن اعلام مخالفت خود با تظاهرات مردم یمن گفت: به هیچ طرفی نباید اجازه داد که امنیت، ثبات و وحدت یمن را از بین ببرد و گروه‌های حوثی‌ها باید بدانند که عربستان و جامعه جهانی با اقدامات آن‌ها که تهدیدی برای ثبات و امنیت یمن است، مخالفند و در واقع حفظ ثبات یمن حفظ ثبات عربستان است.
از سوی دیگر «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌های یمن، دولت این کشور را به فساد متهم و بر ادامه اعترض‌های مردمی تاکید کرد و گفت: تداوم کار دولت فعلی به معنای ادامه وخامت اوضاع امنیتی و اقتصادی در کشور است. به گزارش رسانه‌های خبری، وی روز یکشنبه در سخنانی با اعلام این مطلب افزود: مردم یمن به اقدامات مسالمت آمیز برای دستیابی به خواسته‌های عادلانه و مشروع خود ادامه می‌دهند.
رهبر حوثی‌های یمن، از بین بردن فساد، سرنگونی دولت و اجرای تصمیم‌های گفت‌و‌گوی ملی را به عنوان سه خواست مشروع ملت یمن عنوان کرد و دستیابی به آن‌ها را حق مردم این کشور دانست. وی همچنین گفت: نمی‌توان ملت را به تحمل سیاست‌های غلط دولت محکوم کرد.
عبدالملک الحوثی با تاکید بر ادامه مبارزات مردم یمن تا برآورده شدن خواسته‌هایشان گفت: ملت ما ایمان دارد که ایستادگی آن‌ها به پیروزی منتهی خواهد شد.
الحوثی گفت: دولت تحت نفوذ قدرت‌های سلطه گر، فاسد و ظالم قرار دارد و به همین دلیل همه توجه آن در راستای خدمت به این قدرتهاست و به مردم هیچ توجهی ندارد.
وی افزود: قدرت‌هایی که در حال حاضر بر ادامه فعالیت این دولت پافشاری می‌کنند در جایگاه ضعف قرار دارند. آن‌ها کسانی هستند که دارایی‌های زیادی را هزینه می‌کنند تا جلوی برآورده شدن مطالبات مشروع مردم را بگیرند؛ این روش و سیاست آن‌ها برای به زانو درآوردن مردم است.
رهبر حوثی‌های یمن با یادآوری مداخله آمریکا در امور منطقه نیز گفت: سیاست آمریکا، حمایت از فساد و خرابی و پیاده کردن آن در کل منطقه است. وی شورای امنیت سازمان ملل را نیز به نادیده گرفتن اعتراض‌های اقشار مختلف مردم یمن و حمایت از گروهی خاص متهم کرد و از این شورا خواست تحت تاثیر مواضع آمریکا و انگلیس قرار نگیرید و از نگاهی غیر از نگاه این دو کشور به ملت یمن بنگرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن