دیدبان

داعش تهدیدی جدی برای کل جهان

داعش تهدیدی جدی برای کل جهان

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "ارکی تیومیویا" وزیر خارجه فنلاند در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان که صبح امروز در وزارت خارجه برگزار شد با اشاره به این که در سال ۲۰۰۳ یک بار به ایران سفرکرده‌ام، گفت: هم اکنون در زمان مهمی به ایران آمدم و خوشحالم که تاکنون مشکلات دو جانبه بین دو کشور وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: پیشرفتی که در مذاکرات هسته‌ای به وجود آمده را می‌پذیریم و انتظار داریم در ماه‌های آتی فصل‌های باقی مانده آن حل شود چون باعث توسعه روابط در کلیه زمینه‌ها می‌شود.
تیومیویا اظهار داشت: امروز با خطرات مختلفی مثل بی‌ثباتی در عراق مواجهیم که در این باره با وزیر خارجه ایران صحبت کردیم چرا که این خطری برای امنیت جهانی است و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند و شاهد یک فاجعه بشری هستیم.
وی ادامه داد: با یک فرآیند سیاسی می‌توان این مسئله را حل کرد چرا که باید افراط و خشونت متوقف شود.
وزیرخارجه فنلاند با بیان این که ما مذاکرات خود را در میز ناهار ادامه می‌دهیم، افزود: ما خوشحالیم که در این زمان مسیری برای عادی سازی روابط ایران و اروپا شروع کرده‌ایم که نه تنها به نفع طرفین است بلکه برای کل دنیا مناسب است چون منجر به تغییرات مثبت شگرف در مسیر مناسب می‌شود و ایران تعهداتی دارد که باید به حل این مسئله برسیم.
تیومیویا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه موضع شما نسبت به گروه تروریستی داعش چیست تصریح کرد: داعش تهدید جدی برای کل جهان و مسئول جنایات فجیع است و ما تمام تقاضاهای دولت عراق برای مقابله با آن‌ها را می‌پذیریم، همچنین از تمام روش‌های سیاسی برای بازگرداندن آرامش به این کشور استفاده می‌کنیم.
وی افزود: یک فرآیند سیاسی و اقتصادی نیاز است تا ثبات را به عراق بازگرداند.
وزیر خارجه فنلاند در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دورنمای روابط ایران و فنلاند را چگونه ارزیابی می‌کنید بیان داشت: ما همیشه روابط خود را پیگیری کرده‌ایم و به دنبال از بین بردن محدودیت‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: جامعه فرهنگی، اقتصادی و تجار فنلاندی علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستند و این پتانسیل همچنان وجود دارد و سفر من نشان از این علاقه‌مندی دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن