دیدبان

عاملان پساب دوکارخانه لبنیات معرفی می شوند

عاملان پساب دوکارخانه لبنیات معرفی می شوند

دیدبان: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: برای بررسی مشکل ورود پساب دو کارخانه محصولات لبنیاتی واقع در منطقه ۱۸ با حضور شهردار منطقه ۱۸، مدیران عامل در شرکت شیر پگاه و پاک، نماینده سازمان محیط زیست استان تهران تشکیل شد.

به گزارش افکار نیوز؛ رحمت الله حافظی با بیان این مطلب افزود: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران طی بازدیدی که از ورود پساب دو کارخانه محصولات لبنی واقع در منطقه ۱۸ انجام داد و همچنین با توجه به شکایت یکی از شهروندان ساکن در این محدوده به شورایاری منطقه ۱۸؛ شهردار منطقه ۱۸ را مامور برگزاری نشستی مشترک باحضور دو کارخانه مذکور و متولیان محیط زیست استان تهران کرد.

وی ادامه داد: نشستی با حضور نماینده ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نماینده محیط زیست استان تهران، شهردار منطقه ۱۸ و مدیران دو کارخانه شیر پاستوریزه پاک و پگاه در محل شهرداری منطقه تشکیل شد.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شده است، بیان کرد: در پایان این جلسه مقرر شد تا این مشکل زیست محیطی با هزینه دو کارخانه مذکور و شهرداری منطقه رفع شود.

حافظی با اشاره به دو پیشنهاد ارائه شده در این نشست نیز یادآور شد: برای رفع این مشکل از سوی متولیان محیط زیست استان تهران و همچنین ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیشنهاد شد و قرار شد که این دو پیشنهاد از سوی سازمان محیط زیست استان تهران بررسی و بعد از تایید یکی از آنها در قالب یک راهبرد عملی به منظور اجرا توسط شهرداری منطقه و شرکت های تولید کننده محصولات لبنی مستقر در منطقه ابلاغ شود.

وی تاکید شد: همچنین مقرر شد بعد از مشخص شد علت دقیق این فاجعه زیست محیطی از سوی کارشناسان محیط زیست و شناسایی مقصر و یا مقصران اصلی چنانچه مدیران عامل این دو کارخانه برای رفع این مشکل با شهرداری منطقه به توافق نرسند؛ عامل این مشکل در رسانه ها و افکار عمومی معرفی شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن