دیدبان

کاسبی پر سود یک روزنامه به قیمت سلامت شهروندان

کاسبی پر سود یک روزنامه به قیمت سلامت شهروندان

دیدبان: یکی از روزنامه های اقتصادی روز چهارشنبه یک ویژه نامه ۸ صفحه ای با عنوان «ویژه نامه سراسری لبنیات سالم» منتشر کرد و در آن به دفاع از چند برند مشهور لبنیاتی پرداخت، این روزنامه در ویژه نامه خود تلاش کرد اثبات کند "پالم" موجود در محصولات برخی از برندهای لبنیاتی سرطان زا نیست و انتشار اخبار مربوطه در چند روز گذشته تنها به صنعت لبنی کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارش  افکارنیوز؛ در حالی که هیچگاه اسامی کارخانه هایی که با استفاده از روغن پر کلسترول "پالم" در محصولات خود موجبات خطر برای سلامتی شهروندان را فراهم آوردند رسانه ای نشد و همچنین پس از فروکش کردن جنجال های رسانه های ناشی از آن یک روزنامه مشهور اقتصادی اقدام به چاپ رپرتاژ اگهی "لابد با مبلغ گزاف" برای چند برند لبنیاتی کرد تا در تلاش آنان برای تبرئه محصولاتشان از اتهام مضر بودن برای سلامتی مردم شریک شود.

گردانندگان این روزنامه با گرفتن رپرتاژآگهی مفصل از کارخانه های لبنیاتی این موضوع را الغاء می کنند که ماجرای پالم تنها هیاهوی رسانه ای بوده و نگرانی مردم تنها تولیدکنندگان داخلی را با ضرر و زیان مواجه کرده است.

البته حالا که رگ های قلب شهروندان در خطر انسداد با روغن "پالم" مورد استفاده در شیر و ماست کارخانه های سودجود قرار گرفته حداقل رگ های اقتصادی این روزنامه با این رپرتاژ ۸ صفحه ای جان دوباره ای خواهد گرفت اما سوال اینجا است که آیا وظیفه رسانه ها در چنین شرایطی نگاهبانی از سلامت و امنیت شهروندان جامعه است یا استفاده بهینه از فرصت تبلیغات و درآمد زایی؟

این روزنامه  همچنین تلاش کرده پای کارشناسانش را نیز به این ماجرا باز کند و موضوع هنگامی سوال برانگیزتر می شود که شاهرخ ظهیری عضو اتاق ایران در مصاحبه ای عنوان می کند روغن پالم اساساً سرطان زا نیست! البته این نخستین بار در تاریخ رسانه های کشور است که یک عضو اتاق بازرگانی درباره سرطان زا بودن یا نبودن یک محصول اظهارنظر می کند موضوعی که قاعدتاً باید توسط یک کارشناس قلب و عروق یا تغذیه مورد قضاوت قرار بگیرد نه یک عضو محترم اتاق ایران.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن