دیدبان

انتقاد لاله افتخاری از عملکرد فرهنگی دولت

انتقاد لاله افتخاری از عملکرد فرهنگی دولت

به گزارش دیدبان به نقل از فرهنگ، روز گذشته لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن حضور در غرفه فرهنگ نیوز  از فعالیت های این رسانه تقدیر نمود و  از نزدیک در جریان  آخرین فعالیت های فرهنگ نیوز قرار گرفت.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در نمایشگاه رسانه های دیجتال مصاحبه ای با خبرنگار فرهنگ نیوز صورت داد که مشروح آن در ادامه خواهد آمد:

فرهنگ نیوز: نظر شما راجع به طرح تفکیک جنسیتی چیست و  نظرتان در خصوص هجمه هایی  مغرضین  داخلی و رسانه های معاند و ضد نظام بیان کنید؟

لاله افتخاری: ببینید! آقا و حضرت امام (ره) فرمودند وقتی دشمنان از ما تعریف کردند باید بدانیم ایرادی داریم و اگر بدگویی کردند، باید خوشحال باشیم. آنها که هجمه وارد کردند دو گروه بودند که گروهی از آنها مغرض بودند.. ما نباید انتظار داشته باشیم دشمنانی که این همه هزینه کردند و تلاش کردند و  بزرگ ترهای  ما را به زحمت انداختند که از خانه بیرون نیایند تا بی عفتی را از برخی از جوامع اروپایی بود را به سبک زندگی ما وارد کنند. از این قشر نباید انتظار تعریف داشته باشیم. اما خودی ها نباید از این جریان بازی بخورند و در زمین دشمن بازی کنند.

عده ای دیگر نا آگاه بودند و دیده شد که از نظر خود کوتاه آمدند. واقعیت این است که این کار را هم خدا و هم قانون می پسندد و سالها این مصوبه روی زمین مانده بود و لازم الاجرا است و باید از شهرداری تهران تشکر کرد و تقدیر کرد که این امر را احیا کرده است و خود شورای انقلاب فرهنگی جلوتر از هر کس دیگری باید تشکر کند. در عین حال خود خانم ها خیلی راضی اند و استقبال کرده اند. من از یکی از بخش های نظام بازدید داشتم. خانم ها درخواستشان این بود که کارهای اجرایی شان  که خیلی هم حساس بود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. حتی برخی از اساتید و کارمندان کشور از ما خواستند که این کار را برایشان انجام دهیم.

در این مساله هم خانم ها راحت تر هستند، هم آقایان. پس چرا کاری که  خدا و عقل و شرع  و طبع و سرشت و مصلحت و منطق اقتضا می کند، به خاطر هیاهوها کنار بگذاریم. هم باید اینها تجلیل شود و هم اینکه شهرداری بخش های دیگر این مصوبه را اجرا کند.

فرهنگ نیوز: وضعیت فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را چطور ارزیابی می کنید؟ چقدر دولت و مجلس در این زمینه فعالیت انجام داده اند و این موضوع چقدر در کشور نهادینه شده است؟

لاله افتخاری: این سوالات سوالاتی است که خودم نوشته ام که در مجلس بررسی کنم و این هفته در تریبون مجلس بگویم. در حقیقت باید هر کدام پرونده خودمان را بررسی کنیم و ببینیم چه کار کرده ایم. مجلس چه قدر در این زمینه کار کرده است؟  تا اینجا که بنده می دانم تا کنون هنوز کارگروهی بین کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای انقلاب فرهنگی تشکیل نشده است. اقداماتی انجام شده. اما چنین کارگروهی انجام  نشده است. منتها در بخش فراکسیون قرآن و عترت  و نماز که جان فرهنگی ما در همین هست کار خود را شروع کرده ایم و کاملا برنامه ها رصد شده است و با وزرا جلساتی داشتیم.  ما به دنبال این هستیم که فرهنگ دفاع وقدس را حفظ کنیم و نشر دهیم. هر چند افتان و خیزان اما لبیکی به ندای رهبری باشد.

فرهنگ نیوز: اخیراً نارضایتی های بسیاری در حوزه فرهنگ و خصوصاً وزارت ارشاد وجود داشته است. موضوعات مختلفی  قبیل ممیزی کتاب، حمایت از نیروهای ضد انقلاب و ...  که حتی بر مبنای آنها به نظر می رسد  استیضاح وزیر ارشاد از اولویت بیشتری برخوردار باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟

لاله افتخاری: متاسفانه دولت علیرغم فعالیت های خوبی که داشته است فعالیت های نامناسبی هم داشته است. فعالیت های مناسب مثلا اینکه بودجه ها و تخصیصات قرآنی و فرهنگی خوبی داده  است. اما در کنار آن  موضوعات ممیزی کتاب و حمایت از هنرمند نماها و اینکه حتی جدیداً شنیده ایم  معاونی  وزیر  ورزش برای حضور در ورزشگاه ها  اصرار می کند که اینها فرافکنی و سرپوش گذاشتن  بر ضعف وزارت ارشاد می تواند باشد . یعنی می توانیم بگوییم دولت چون ضعفی در ورزش بانوان داشته است، مجبور شده است که این را به عنوان آدرس اشتباه و مسکن مطرح  کند. دولت استراتژی شفاف و مشخصی نداشته  است. یعنی حتی مسئولان در یکجا مطلبی گفته اند و در جای دیگر کاملا مطلب مختلفی را مطرح کرده اند. انتظار می رود رئیس جمهور که با شعار اعتدال آمده است و در صراط مستقیم حرکت کردن را دارد باید برنامه ریزی کنند در شش ماه آینده حرکتی جدی، پویا  و شفاف در زمینه فعالیت های فرهنگی داشته باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن