دیدبان

ممانعت از ورود برخی رسانه‌ها به مراسم معارفه نجفی

ممانعت از ورود برخی رسانه‌ها به مراسم معارفه نجفی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مراسم تودیع رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم و معارفه محمدعلی نجفی سرپرست جدید این وزارتخانه در حالی دقایقی دیگر در ساختمان وزارت علوم واقع در شهرک قدس برگزار می‌شود که مسئولان وزارت علوم تنها به برخی از رسانه‌ها اجازه ورود به محل برگزاری مراسم را دادند.

خبرنگاران رسانه‌های خبری از ساعت 9 صبح برای پوشش مراسم تودیع رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم و معارفه محمدعلی نجفی سرپرست جدید این وزارتخانه در مقابل ساختمان وزارت علوم حضور پیدا کردند که حراست وزارت علوم از ورود خبرنگاران و عکاسان برخی از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌های تسنیم، مهر، فارس، باشگاه خبرنگاران و نسیم جلوگیری به عمل آورد و با این جمله که به ما عنوان شده تنها رسانه‌هایی که در لیست قرار دارند اجازه ورود دارند، اجازه ورود به این رسانه‌ها را ندادند.

وزارت علوم در اقدامی گزینشی تنها خبرنگاران ایرنا، ایسنا و برنا را برای پوشش مراسم به داخل ساختمان وزارت علوم راه داد.

مسئولان وزارت علوم در پاسخ به انتقادات خبرنگاران عنوان می‌کنند لیست خبرنگاران از سوی نهاد ریاست‌جمهوری به ما اعلام شده، چون قرار است اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم حضور پیدا کند.

این در حالی است که براساس روال همیشگی در صورت آفیش برنامه از سوی ریاست‌جمهوری، دعوت‌نامه یک روز پیش خطاب به رسانه‌ها ارسال می‌شود.

خبرنگار تسنیم با بروجردی مدیرکل روابط عمومی و فریدون مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه تماس تلفنی حاصل کرد تا علت این اقدام گزینشی وزارت علوم را جویا شود که وی پاسخی به این سوال نداد.

در حال حاضر خبرنگاران و عکاسان خبری در بیرون محوطه ساختمان وزارت علوم حضور دارند و حراست وزارت علوم از ورود این خبرنگاران جلوگیری می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن