به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، شبکه «الجزیره» آمریکا که در اوت سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد، در جذب مخاطبان شکست خورد.
این شبکه تلویزیون که برای نزدیک به ۶۰ میلیون خانواده آمریکایی پخش میشود، در مقایسه با شبکه «فاکس نیوز» که در مناطق کمتری قابل دریافت است، مخاطبان کمتری داشت. همچنین شبکه بینالمللی «آنگوفون» وابسته به این شبکه که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد هم نتوانست به اهداف خود دست یابد.
شبکه انگلیسیزبان الجزیره آمریکا در یک سال گذشته تنها ۱۵هزار مخاطب داشت، در حالی که شبکه «فاکس نیوز» تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ توانست یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مخاطب و شبکه «سی.ان.ان» ۴۵۹ هزار مخاطب داشته باشد.
به گزارش شبکه «الشرق الاوسط»، با وجود اینکه راهاندازی این شبکه حدود ۵۰۰ میلیون دلار (معادل ۳۷۵ میلیون یورو) هزینه دربرداشته، اما مدیر آن مجبور شد در ماه جولای گذشته ۲۵ کارمند و در ماه آوریل گذشته، ۱۰۰ نفر از نیروهای اداری و تخصصی خود را از دفاتر خود در ۱۲ شهر مختلف آمریکا اخراج کند.