دیدبان

دستگیری یک مفتی سلفی در کویت

دستگیری یک مفتی سلفی در کویت

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، العربیه خبر داد ؛ دستگاه امنیتی کویت «حجاج بن فهد العجمی» مفتی سلفی را به اتهام کمک به گروه تروریستی جبهه النصره _شاخه القاعده در سوریه_ پس از بازگشت از قطر در فرودگاه کویت دستگیر کرد.
حجاج بن فهد العجمی یکی از سرشناس ترین مفتی‌های طرفدار القاعده در کشورهای حاشیه خلیج فارس است که حتی سابقه میانجیگری برای پایان درگیری‌ها میان تروریست‌ها الدولت اسلامی عراق و شام (داعش) و حرکة أحرار الشام وابسته به القاعده را هم دارد.
کویت در حالی این مفتی سلفی را در فرودگاه به محض ورود به این کشور دستگیر کرده که از ابتدای بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی این کشور به همراه دیگر دولت‌های حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، بحرین، امارات و عربستان سعودی از حامیان اصلی تروریست‌های مسلح در سوریه هستند ولی طی چند هفته اخیر پس از آنکه آمریکا برای کمک به دولت کردستان عراق وارد عملیات نظامی مستقیم علیه داعش شد و شورای امنیت سازمان ملل هم هرگونه همکاری با داعش را ممنوع کرد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز همصدا با غربی‌ها به صف مخالفان داعش پیوسته‌اند.
این درحالی است که تا قبل از این تحولات علی رغم حملات داعش به شهرهای مختلف عراق و سوریه و قتل عام فجیع مردم، این کشورها از هرگونه محکومیت داعشی‌ها خودداری می‌کردند و با حمایت مالی و لجستیکی آنرا «انقلاب مردمی» می‌نامیدند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران