دیدبان

خطاب به کوچک زاده: پرونده تو دست من است!

خطاب به کوچک زاده: پرونده تو دست من است!

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دویست و سی و ششمین جلسه علنی مجلس در حالی موضوع بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری می‌کرد که با تذکر ناگهانی بهروز نعمتی نماینده اسدآباد بین برخی از نمایندگان درگیری لفظی و حتی فیزیکی پیش آمد.
براساس این گزارش ریشه این درگیری به دو هفته قبل باز می‌گردد زمانی که کمیسیون فرهنگی سیدمحمود نبویان و حمید رسایی را به عنوان ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات مطرح کرد و آن زمان علی مطهری نیز معتقد بود کمیسیون فرهنگی با کاندید شدن وی مخالفت کردند.
در آن جلسه علی لاریجانی با مبهم دانستن این انتخاب موضوع را به هیئت رئیسه ارجاع کرده بود و کمیسیون فرهنگی نیز بر انتخاب خود اصرار می‌کرد تا اینکه پس از دو هفته صبح امروز محمدحسین فرهنگی مجددا انتخاب ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات را جزء دستور کار این جلسه قرائت کرد.
اما در لابلای بررسی بیمه کارگران ساختمانی بهروز نعمتی طی تذکری خواستار آن شد تا استفساریه نحوه انتخاب ناظرین مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات در دستور کار جلسه علنی قرار بگیرد، به طوری که وی طی تذکری به لاریجانی گفت: دو هفته پیش که شما رئیس جلسه بودید ماده ۲۱۸ در مورد ابهام داشتن انتخاب ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات را پذیرفتید ولی اکنون مجددا این موضوع در دستور کار قرار گرفته.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون رهروان ولایت تاکید کرد: تا دیروز بهانه این بود که علی مطهری نباشد و علی مطهری استعفا داد و گفت کاندیدا نیستم.
وی تصریح کرد: اگر حق نمایندگان که داخل صحن هستند مورد توجه است، به نظرات آن‌ها گوش کنید در غیر این صورت انتخاب ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات غیر شرعی و غیر قانونی است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: استفساریه‌ای در این رابطه تقدیم مجلس شده و شما اجازه بدهید مجلس نظر خود را بدهد، اگر مجلس گفت همین عزیزان باشند که حرفی نیست و اگر غیر از این بود باید به حرف نمایندگان احترام بگذارید.
لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده اسدآباد گفت: اولا این تذکر در موضوع بحث ما نیست، دوما ما وسط یک بحث دیگر هستیم و وقتی شما چنین بحثی را مطرح می‌کنید باید پاسخ آن را بدهم.
لاریجانی که با داد و فریاد بهروز نعمتی مواجه بود خطاب به وی گفت: شما تذکر دادید و باید اجازه بدهید من حرفم را بزنم در غیر این صورت ذهن‌ها روشن نخواهد شد، شما الان عصبانی هستید.
رئیس مجلس گفت: زمانی که موضوع مطرح شد، من ابهامی را وارد دانستم و سایر تذکراتی که دوستان دارند این موضوع را به هیئت رئیسه ارجاع دادند تا بررسی شود.
لاریجانی گفت: نظرم قضاوت‌هایی که در رابطه با علی مطهری و نسبتشان با بنده مطرح شد این‌ها خلاف بود، آدم با زبان روزه نباید این حرف‌ها را بگوید، چون آقای مطهری اصلا کاندیدا نیست.
رئیس مجلس اظهار داشت: برخی از افراد آمدند و گفتند ما هم کاندیدا بودیم ولی کمیسیون فرهنگی ما را قبول نکرد و ما اعتراض کردیم.
وی ادامه داد: قبل از اینکه کمیسیون فرهنگی نظر بدهد به کمیسیون فرهنگی گفته بودم که حداقل نوشته شده و می‌توانید افراد را محروم نکنید و مجلس را نیز از رای آن‌ها محروم نکنید.
آقایان قول دادند مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید اما متاسفانه‌‌ همان دو برادر را رای دادند تا چنین تذکراتی در صحن پیش بیاید.
رئیس مجلس تصریح کرد: ما در هیئت رئیسه موضوع را بررسی کردیم و بهرحال نظر اجماعی نبود.
وی افزود: دو نظر وجود داشت و جمع بندی ما این بود که توصیه کنیم به کمیسیون‌ها و اینکه کمیسیون فرهنگی مبنی بر اینکه شما حق دارید بیش از دو نفر رای بدهید و می‌توانید مبنا را حداقل قرار دهید تا بقیه نیز محروم نشوند.
وی افزود: یک عده معتقد بودند کمیسیون‌ها تصمیم گیرنده نهایی نیستند بلکه طریق هستند بنابراین نباید مانع شوند و بعضی‌ها می‌گفتند نص قانون این را می‌گوید.
لاریجانی در پایان گفت: جمع بندی هیئت رئیسه این است که توصیه کنیم به کمیسیون فرهنگی که شما می‌توانید افراد را اضافه کنید.
اما در جریان تذکر و پاسخ نماینده اسدآباد به علی لاریجانی، در گوشه دیگری از صحن جواد جهانگیرزاده و مهدی کوچک‌زاده صحبت‌هایشان بالا گرفت.
هنگامی که لاریجانی پاسخ نعمتی را می‌داد، کوچک‌زاده نماینده تهران مورد خشم جواد جهانگیرزاده قرار گرفت به طوری که نماینده ارومیه با صدای بلند و عصبانیت شدید خطاب به وی می‌گفت؛ «تو چیکاره هستی، بنشین سرجایت، نباید حرف بزنی».
سپس جهانگیرزاده به جایگاه هیأت ‌رئیسه مجلس رفت و زمانی که برگشت مجدداً خطاب به کوچک‌زاده گفت: تو اول فحش دادی! «...»، پرونده تو دست من است!
سپس جهانگیرزاده به جایگاه هیأت ‌رئیسه مجلس رفت و زمانی که برگشت مجدداً خطاب به کوچک‌زاده که از سخنان جهانگیرزاده آشفته شده بود، گفت: تو اول فحش دادی! «...»، پرونده تو دست من است! حتی جواد جهانگیرزاده پا را از این فرا‌تر نهاد و عبارتی بکار برد که قابل انتشار نیست.
البته نعمتی در این میان تذکر می‌داد و حتی بین حرف‌هایش به پورابراهیمی نماینده کرمان نیز توپید.
نعمتی خطاب به برخی نمایندگان گفت: شما فقط فتنه ایجاد می‌کنید، همه این موارد در حالی اتفاق افتاد که حمید رسایی کنار صندلی مهدی کوچک‌زاده نشسته بود فقط می‌خندید!
بزرگان فراکسیون رهروان ولایت حتی کاظم جلالی، احمدرضا دستغیب، سید شریف حسینی، پیرموذن، نوری قزلجه و... با تجمع بر سر صندلی بهروز نعمتی تلاش داشتند وی را آرام کنند.
همچنین، سایر نمایندگان نیز با بهت نظاره گر این صحنه‌ها بودند.
از دیگر نکات جالب این صحنه تجمع خبرنگاران پارلمانی و یادداشت برداری دقیق بود که البته با اعتراض مسئولین ذیربط مواجه شدند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن