دیدبان

درخواست ارجمند از سینماگران درباره غزه

درخواست ارجمند از سینماگران درباره غزه
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، داریوش ارجمند شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت غزه در محل پارک مادر با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شهر کویری کرمان، اظهار کرد: من متولد شهر کرمان هستم و پس از به دنیا آمدن به سبب اینکه پدرم نظامی بود، به ناچار از این شهر رفتم و تا زمانی که پسرم در این شهر دانشجو شد، به دیار خود نیامدم.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در چندین فیلم در ماهان و بیابان‌های کویری کرمان نقش آفرینی کرده‌‎ام، افزود: مردم دیار کریمان به میهمان‌نوازی و خونگرمی در سطح کشور شهرت دارند.
ارجمند با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: داستان غزه، داستان توطئه ۱۹۱۷ و پیامبر دروغین رژیم صهیونیستی است.
این هنرمند سینما و تلویزیون کشور با بیان اینکه اسرائیل حاصل کنفرانس وال در سال ۱۹۲۴ است، بیان کرد: این کشور امروز آلت دست قدرت‌های جهان است و با پول یهودی‌هایی که دوست ندارند کشورشان چنین بدنام باشد، اداره می‌شود.
ارجمند با اشاره به اینکه امروز سرکردگان رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات خود، کتاب دینی خود را تفسیر به رای کرده‌اند، تصریح کرد: بدون شک آنهایی که در کربلا خون سیدالشهدا (ع) و خاندان پاکش را بر زمین ریختند، به بی شرفی سران رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیستند.
هنرمند سینما و تلویزیون کشور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر سر کودکان فلسطینی پرنده‌های آهنین از قبیل بمب و خمپاره به پرواز درمی‌آورد، گفت: امیدوارم شیرهای تمدن به جنگل این رژیم گرگ صفت بروند و آنها را به سزای اعمال خود برسانند.
ارجمند با اشاره به اینکه طبق فرمایش حضرت علی (ع) هیچ سرزمینی با ظلم برقرار نمی‌ماند، اما با کفر شاید، خاطرنشان کرد: مردم غزه با وجود آنکه می‌توانستند فرار کنند، اما ایستادند تا مظلومیتشان به جهان مخابره شود.
وی با تاکید بر اینکه امروز مردم جهان حتی در قلب آمریکا، انگلیس و فرانسه و یا آمریکای لاتین با اعتراضات خود جنایات رژیم صهیونیستی را لعنت و محکوم می‌کنند، افزود: جنایات این رژیم اشغالگر کودک‌کش در غزه که ادعای دین و مذهب نیز دارند، داد مردم جهان را درآورده است.
هنرمند سینما و تلویزیون کشور با بیان اینکه اسرائیل و حامیانش با این ادعا که جهادگران اسلامی به سوی مرزهای اشغالی موشک پرتاب می‌کنند، به غزه حمله کردند، بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با بیدار کردن مردم جهان و انجام تبلیغات گسترده، دست رژیم صهیونیستی را رو کرد و سبب شد تا مردم جهان به خیابان‌ها بریزند و از حقوق مردم غزه حمایت کنند.
ارجمند با تاکید بر اینکه با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که جنایات غرب تنها در فلسطین خلاصه نمی‌شود، گفت: تاریخ به خوبی جنایات آمریکا در سرزمین سرخپوستان، انگلیس در اسکاتلند و ایرلند و فرانسه در شمال آفریقا، الجزایر و تونس را به خوبی ثبت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز مفتخر است که بر خلاف کشورهای غربی دستش به خون هیچ ملت و کشوری آلوده نیست، بلکه در تاریخ به مردم مظلوم جهان نیز کمک کرده است.
هنرمند سینما و تلویزیون کشور با تاکید بر اینکه مردم ایران باید همچنان از مردم مظلوم غزه حمایت کنند، اظهار کرد: شکرانه بازوان توانا، گرفتن دست ناتوان است و هنرمندان و سینماگران ایران نیز باید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را به تصویر بکشند.
ارجمند با اشاره به اینکه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با فرماندهی امام راحل (ره) نگذاشت یک سانتیمتر از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، افزود: این در شرایطی است که در طول ۱۵۰ سال گذشته ایران در هر جنگی که وارد شده، بخشی از خاکش را از دست داده است.
وی با بیان اینکه جوانان میراث‌دار فرهنگ ایثار و شهادت نسل‌های ابتدای انقلاب هستند، بیان کرد: بدون شک اگر بار دیگر لازم باشد، جوانان به میدان می‌آیند و از کشور خود دفاع می‌کنند.
این هنرمند برجسته سینما با تاکید بر اینکه هرچند در جامعه جوانانی با ظواهر غربی دیده می‌شوند، گفت: آنها کف روی آب هستند و نباید از این بابت خیلی دلنگرانی داشت، زیرا در بین همین افراد نیز جوانانی یافت می‌شود که در شرایط لزوم، لباس رزم بر تن خواهند کرد.
ارجمند خواهان انجام کارهای فرهنگی در سطح جامعه شد و خاطرنشان کرد: این وظیفه مسئولان است که فرهنگ گذشت، ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه اشاعه دهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن