دیدبان
محمد صالح جوکار:

کشاندن مسائل سیاسی به دانشگاه سبب استیضاح وزیر علوم شد

کشاندن مسائل سیاسی به دانشگاه سبب استیضاح وزیر علوم شد

دیدبان: محمد صالح جوکار بیان کرد:استیضاح یک ابزار قانونی در اختیار نماینده ها است که مجلس بتواند نظارت خود را بر برنامه ها و تحقق سیاست ها دنبال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درگفتگو با افکارنیوز گفت: امروز اگر در یک حوزه ای وزارت خانه ای قوانین به درستی اجرایی نشود در وهله اول سوال و در وهله دوم استیضاح صورت می گیرد الان این استیضاح در محورهای مختلف مطرح شده که هم افکار عمومی روشن شود هم اینکه نمایندگان بدانند چه اتفاقاتی افتاده است خوب است که این موضوع روشن شود وزیر علوم هم صحبت کند یا مجلس اقناع می شود و یا رای منفی می دهد .

این نماینده مجلس که از امضاء کنندگان استیضاح وزیر علوم است اظهار داشت : از مهم ترین مباحثی که سبب استیضاح وزیر علوم است بحث تغییر بستر تولید علم در محیط دانشگاه ها و کشاندن مسائل سیاسی به محیط دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: محیط علمی که نیاز به آرامش دارد دانشجویان کار تحقیق و پژوهش می کنند اگر قرار باشد که دستخوش یک سریع تنش ها شود به نفع کشور و نظام دانشگاهی ما نیست و قطعا روی فرایند تولید علم تحقیق و پژوهش تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد:کسانی که امروز انتصاب شدند قبلا هم بودند تجربیات نشان می دهد این افراد بیشتر به سمت این هستند که آرامش از دانشگاه سلب شود.

جوکار با اشاره به مجوز هایی که صادر شده اظهار داشت: ایجاد برخی از دانشکده ها در شهرستان های کوچک درحالی که شهرستانی که ۷۰ هزار جمعیت دارد نمیتواند دانشگاه داشته باشد ،ارگانی که سطح علمی پایین دارد خودش ضربه می زند و این کار به هر دلیلی که اتفاق افتاده است باید توسط وزیر علوم پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مطرح کردن بورسیه های خلاف قانون در دوران آقای احمدی نژاد به عنوان دفاعیه توسط وزیر علوم گفت: اینها این موضوع را بیشتر دست آویز قرار دادند که به نمایندگان فشار آورند که استیضاح را امضا نکنند و پس بگیرند و این قابل قبول نیست کسی که تخلف کرده سازمان بازرسی می تواند رسیدگی کند و اصلا استیضاح وزیر علوم چه ربطی به این بورسیه ها دارد !

وی اظهار داشت:وزیر علوم یک مهلت یک ماهه خواست ولی متاسفانه این اصلاحات انجام نشد اگر انجام شده بود نیاز به استیضاح نبود.
جوکار عنوان کرد :شخصی که از مجلس در ابتدا رای می گیرد در وهله اول برنامه ای که می دهد برنامه خوبی است اما در مرحله عمل یا نمی تواند آن برنامه را اجرا کند یا به جهت دیگری حرکت می کند که در این گونه موارد حق قانونی دولت است که می تواند تغییرات داشته باشد و مجلس هم می تواند نظارت داشته باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن