دیدبان

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی در مورد اثرات مثبت اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: در خرید تضمینی محصولات کشاورزی دو عامل یکی نرخ و دیگری اعلام به موقع آن مؤثر است.
وی افزود: اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث می‌شود که کشاورز برای کشت سال زراعی جدید تصمیم‌گیری کند.
عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: همچنین با تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کشاورز می‌تواند پیش‌بینی تقریبا دقیقی از میزان درآمدش در یک سال زراعی داشته باشد.
بیرانوند تصریح کرد: در سنوات گذشته گندم وارداتی با نرخ ۱۳۵۰ تومان و حتی بیشتر خریداری می‌شد در حالیکه گندم تولید داخل از کشاورزان با نرخی کمتر از هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شد و این مسئله یک نقیصه است که باید سریعا اصلاح شود.
وی افزود: نرخ خرید محصولات کشاورزی نباید کمتر از نرخ وارداتی محصولات باشد و باید نرخ تعیین شده در حدی باشد که برای کشاورز رغبت ایجاد کند.
عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: نرخ ۱۰۵۰ تومان تعیین شده برای خرید گندم در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود ولی به نظر می‌رسد این نرخ باید بازنگری شود و برای سال زراعی جدید افزایش یابد.
بیرانوند بیان داشت: دولت باید برای کشاورزان در کشت گندم ترجیح ایجاد کند و این کار با مشوق‌های گوناگون از جمله تعیین نرخ خرید تضمینی مناسب امکان پذیر است.
وی افزود: گندم جزو محصولات استراتژیکی است که میزان مصرف آب آن زیاد نیست بنابراین بسیار می‌تواند به لحاظ اقتصادی برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران