دیدبان

زنگنه و مهدی هاشمی از متهمان پرونده کرسنت

زنگنه و مهدی هاشمی از متهمان پرونده کرسنت

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، فاطمه آلیا ،نماینده تهران درباره بررسی پرونده مهدی هاشمی توسط قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوشبختانه پرونده تخلفات پسر اقای هاشمی رفسنجانی در قوه قضاییه مفتوح و در جریان بررسی و جلسات دادگاه وی برگزار می شود گفت:وی در حال محاکمه در دادگاه است و مردم امیدوارند که در محور عدالت وی محاکمه شود و حکم صادره در چارچوب عدالت باشد و فقط به خاطر اقازاده بودن وی در چتر حمایتی مخصوص قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه مردم در انتظار محاکمه مهدی هاشمی هستند،ادامه داد: الان مردم می گویند کسانی که جرم کوچکتری کرده اند محاکمه میشوند و عدالت در موردشان انجام میشود اما اقازاده ها مصون هستند. ما امیدواریم که عدالت در مورد ایشان أجرا شود و به صرف اینکه منتسب به شخصیتی هستند از مجازات مصون نمانند.
زنگنه و مهدی هاشمی از متهمان پرونده کرسنت
الیا یکی از تخلفات مهدی هاشمی در وزارت نفت را قرارداد کرسنت دانست که با وجود گذشت چندین سال هنوز محاکمه ان صورت نگرفته است که البته وزیر نفت فعلی نیز جزو متهمان پرونده بوده اند.
زنگنه و مهدی هاشمی در مسیر محاکمه
این نماینده تهران با اشاره به زمان رای اعتماد اقای زنگنه تصریح کرد: ما زمان رای اعتماد گرفتن اقای زنگنه برای تصدی وزارت نفت پیش بینی میکردیم که با حضور ایشان در این وزارت خانه دچار ضرر و زیان نظام میشود چون خودشان متهم پرونده کرسنت بودند و پرونده ایران در دادگاه لاهه در جریان بود اما همان زمان آقای زنگنه اعلام کردند که من نمی تونم تمام جزیئات را بیان کنم که این مساله خودش پوششی بود برای فرصت خریدن.همه میدانند که اینها متهم هستند و مردم انها را روزی محاکمه خواهند کرد.
سکوت در پرونده کرسنت و محرمان نظام بی اطلاع
وی با بیان اینکه با روی کار امدن زنگنه هنوز پرونده ایران در لاهه مورد بررسی بود گفت: با اینکه لاهه رای اولیه این پرونده را اعلام کرده است نه تنها مردم بلکه نمایندگان مردم که محرمان نظام هستند از روند و نتیجه رای دادگاه بی اطلاع هستند و إخباری که رسانه های بیگانه از روند پرونده می دهند نگران کننده است. اما هم اکنون عصر ارتباطات هست مثل عدم اگاهی در خصوص توافق نامه ژنو مردم و نمایندگان به متن انگلیسی مراجعه می کنند و از ما وقع رخدادها با اطلاع میشوند.
دولت فضای اطلاع رسانی را بسته است
الیا معتقد است که دولت فضای اطلاع رسانی را بسته و به مردم و مجلس اطلاعات قطره چکانی میدهد. وی با بیان اینکه زمان محدودی می توان مردم را بدین گونه نگه داشت افزود: بر عکس شعارهای که اقای روحانی میدادند فضای جامعه را بسته اند و یک مدیریت بسته دارند و این نمی تواند پایدار باشد.وقتی نمایندگان میخواهند بدانند اتهامات مختلفی به نمایندگان زده میشود که درست نیست.مردم به خوبی میدانند که این اتهامات به مجلس و نمایندگان مردم برای فرافکنی و نگفتن واقعیات هست.
دولت موضوع کرسنت را شفاف سازی کند
الیا با بیان اینکه باید به تخلفات مهدی هاشمی و زنگنه در پرونده کرسنت رسیدگی شود بر شفاف سازی در این زمینه توسط دولت تاکید کرد.
نماینده تهران تصریح کرد:هیچ چیز بهتر از صداقت نیست. دولت در انتخابات وعده به صداقت داده است. اطلاعات درست به مردم بدهد تا مردم هم به دولت اعتما. کنند.نظام ما به مانند صفحه سفیدی است که این لکه ها را اگر از رویش پاک کنیم با اقتدار و سالم باقی خواهد ماند.
بررسی پرونده مهدی هاشمی بدون اطاله دادرسی
الیا با اشاره به اینکه شعار ملت ما عدالت بوده ادامه داد:مردم من منتظرند که کسانی که در فساد اداری و مالی دخیل بودند و به باندهای قدرت و ثروت وصل هستندو حاکمه شوند و فارغ از حکم صادره تسریع در پرونده انها بدون اطاله دادرسی باعث خوشنودی مردم میشود.
قوه قضاییه مسئول است که هرچه سریعتر به جرم این اقازاده رسیدگی کند و در پرونده وابستگان قدرت به باندهای ثروت زودتر به نتیجه برسد و در زمان قابل قبولی پاسخگوی مردم باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن