دیدبان

دولت یمن تا روز جمعه فرصت استعفا دارد

دولت یمن تا روز جمعه فرصت استعفا دارد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، الیوم السابع اعلام کرد : عبدالملک الحوثی رهبر گروه حوثی های یمن شب گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار برپایی تظاهرات در سرتاسر یمن با هدف سرنگونی دولت در این کشور شد.
وی تا روز جمعه به دولت کنونی یمن مهلت برای استعفا داد و گفت: در غیر این صورت حوثی ها به گزینه های دیگری روی خواهند آورد.
عبدالملک الحوثی به این گزینه اشاره ای نکرد.
رهبر حوثی های یمن دولت کنونی این کشور را ناتوان و شکست خورده توصیف و اعلام کرد که این دولت وعده های دروغین داد و آنها را محقق نکرد. وی از طرفداران خود خواست که تظاهراتی بزرگ برپا کنند.
وی خاطرنشان کرد که برای اعمال فشار بر دولت تظاهرات در صنعا و دیگر استان های یمن برپا خواهد کرد و از نیروهای ارتش و امنیتی این کشور می خواهد که ابزار ظالمین نباشند و از مردم حمایت کنند.
عبدالملک الحوثی خواستار اجرای نتایج کنگره ملی فراگیر در یمن شد که در تاریخ ۲۵ ژانویه برگزار شده بود و نمایندگان حوثی ها نیز در آن شرکت داشتند.
رهبر حوثی ها همچنین اظهار داشت: ملت یمن با وجود تمام رنج ها و مشکلاتی که دارد قضیه فلسطین در صدر اولویت های آن قرار دارد و کشورهای غربی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند نسبت به ملت فلسطین بی توجه هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن