دیدبان

آمریکا به دنبال فروش سلاح به ویتنام

آمریکا به دنبال فروش سلاح به ویتنام

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که ارشدترین مقام ارتش این کشور است که پس از چند دهه به ویتنام می‌رود، گفت: در آینده‌ای نزدیک مذاکراتی در ایالات متحده آمریکا درباره لغو ممنوعیت‌های فروش تسلیحات به ویتنام به خاطر نگرانی‌های حقوق بشری صورت می‌گیرد.
ژنرال دمپسی در جریان سفر چهار روزه خود به ویتنام با مقام‌های ارشد نظامی این کشور درباره تقویت همکاری نظامی گفتگو کرد و گفت: نیروی دریایی هدف مشترک هانوی و واشنگتن است و اگر این تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها برداشته شود، آمریکا می‌تواند در ارتقای ظرفیت‌های نیروی دریایی ویتنام کمک فراوانی کند.
از سال 1995 که روابط میان دو کشور بهبود یافته، تجارت و بازرگانی بین هانوی و واشنگتن بهتر شده اما همکاری نظامی همچنان به خاطر برخی محدودیت‌های آمریکا در فروش تسلیحات مرگبار محدود است.
هانوی با پکن بر سر آب‌های مورد مناقشه و مجمع‌الجزایر در دریای چین جنوبی درگیر است و همین امر باعث شده تا به دنبال تقویت نیروی دریایی خود باشد.
ژنرال دمپسی با اعلام اینکه از ویتنام نمی‌خواهد که بین چین یا آمریکا یکی را انتخاب کند، گفت: ما به وضوح گفته‌ایم که درباره مناقشات منطقه‌ای کناری نمی‌ایستیم و البته به دقت نظاره‌گر حل این مسائل نیز هستیم. جای تاسف دارد که چین پیشنهاد پایان دادن به انجام تحریکات در منطقه را نمی‌پذیرد و همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران