دیدبان

برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور

برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور

به گزرش دیدبان به نقل از تسنیم ، مجید خدابخش ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به برگزاری نشست صنعتگران و کارآفرینان استان اردبیل با رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این نشست قرار است 2 ساعت اول جلسه را نهاوندیان مدیریت کرده و 1 ساعت پایانی رئیس جمهور جمع بندی نهایی را انجام دهد تا پروژه‌های راکد و نیمه فعال استان اردبیل با تزریق منابع اعتباری پیشنهادی فعال تر شوند.

وی تصریح کرد:‌ در سفر دو روزه رئیس جمهور به استان اردبیل علاوه بر معاونان رئیس جمهور، 6 وزیر روحانی را همراهی می کنند و نمی‌توان این سفر را سفر هیئت دولت نامید چرا که در همه استان ها رئیس جمهور در مرکز استان حاضر شده و وزرا و معاونان رئیس جمهور در شهرستان ها به بررسی مشکلات و نارسایی ها می پردازند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به برکات این سفر گفت: یکی از برکات این سفر تلاش برای تخصیص مناسب اعتبارات سال 93 است که امیدواریم با توجه به محروم بودن استان این تخصیص ها به موقع انجام شود.

خدابخش با بیان اینکه تکمیل پروژه های زیرساختی نظیر راه آهن، پایاب سد خداآفرین و پتروشیمی اردبیل مورد تصویب نهایی قرار می گیرد، افزود: برای راه آهن اردبیل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار از محل فاینانس تامین می شود.

استاندار اردبیل با تشریح اینکه دیگر مزیت این سفر کمک دولت از محل سرمایه گذاری های بخش خصوصی و سازمان های شبه دولتی است، اظهار کرد: قرار است صندوق بازنشستگی، بنیاد تعاون، شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها در استان اردبیل حضور پیدا کنند تا امر سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه ساخت هتل 5 ستاره با تاسیسات جانبی و برخی سرمایه گذاری های زیربنایی در این استان شکل بگیرد.

وی بیان کرد:‌ در این سفر دو روزه، رئیس جمهور علاوه بر نشست با صنعتگران و کارآفرینان دیداری را با نخبگان برگزار می کند و در کنار آن قرار است رئیس جمهوری دو بازدید را نیز از پروژه ها و طرح های اجرایی انجام داده و بعد از حضور در جلسه شورای اداری و نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اردبیل را ترک کند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل از سفر رئیس جمهور به استان به عنوان موتور محرک شروع سرمایه گذاری های بخش خصوصی و شبه دولتی یاد کرد و گفت: قرار شده است 2 سرمایه گذار در احداث گاورداری صنعتی و شهرک صادرات مواد غذایی به روسیه ورود پیدا کنند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن