دیدبان

ثواب خواندن یک آیه برای شهدا

ثواب خواندن یک آیه برای شهدا

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، در ادامه دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدا این هفته هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید «محسن اسدی» از شهدای عرفه رفتند.
در این دیدار «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به آشناییش با این شهید گفت: من چند سال پیش توفیق آشنایی با این شهید بزرگوار را داشتم و با برخی از فعالیت‌های قرآنی وی آشنا هستم.
وی با اشاره به غفلت جامعه قرآنی از شهدای این عرصه گفت: تا چندی پیش جامعه قرآنی از شهدای قرآنی غفلت داشتند اما طی یک سال اخیر لطف و عنایت خداوند سبب شد فعالان قرآنی کشور با تکریم از خانواده شهدا گام در راه آنان بگذارند.
در این دیدار همسر شهید به بیان اوصاف شهید اسدی پرداخت و گفت: من سال ۷۳ با این شهید بزرگوار ازدواج کردم. وی دو سال بعد یعنی سال ۷۵ وارد دانشگاه امام حسین (ع) شد و با درخواست سردار شهید «احمد کاظمی» با وی تا شهادت همراه شد. محسن در ابتدا محافظ سردار بود اما بعد از آن به عنوان یک دوست و یار شهید کاظمی را همراهی می‌کرد.
دیشب خواب محسن را دیدم که به من گفت: ساعت ۵ فردا عده‌ای به منزل ما می‌آیند و امروز بعدازظهر شما عزیزان به دیدار ما آمدید.
فعالیت‌های قرآنی و مذهبی شهید
این همسر شهید در خصوص فعالیت‌های مذهبی شهید اسدی گفت: محسن مداح اهل بیت(ع) و قاری قرآن بود. وی در محل قبلی ما در طبقه پایین منزل حسینیه‌ای درست کرده بود و در آنجا جلسات عزاداری و قرآنی برای اهل محل خصوصاً بچه‌ها برپا می‌کرد.
وی ارتباط تنگاتنگی با جوانان داشت و حتی آنهایی که پوشش مناسب و ظاهر موجهی نداشتند را هم به هیأت جذب می‌کرد. رفتار وی باعث شده بود این جوانان پس از مدتی خود را اصلاح کرده و حتی ظاهر و پوششان هم عوض ‌شود.
این شهید بزرگوار پیش از شهادت با خود عهد کرده بود ۴۰ شب نماز شب بخواند و درست شب آخر نماز شبش را خواند پس از آن قرآن خواند و رفت و به شهادت رسید.
هر آیه‌ای که برای شهید می‌خوانید برابر با یک ختم قرآن است
یکی از دوستان وی نقل می‌کرد که در خواب محسن را دیدم که می‌گفت: هر آیه قرآنی که شما برای شهدا می‌خوانید در اینجا ثواب یک ختم قرآن را به او می‌دهند و نوری هم برای خواننده آیات قرآن فرستاده می‌شود.
شهید اسدی همیشه آرزوی شهادت داشت. یک روز وی روایتی از امام صادق(ع) برای من تعریف کرد؛ که مؤمن هر چه از ته دل از خدا بخواهد مستجاب می‌شود و من هم از خدا می‌خواهم که در جوانی با لباس شهادت از دنیا بروم.
پیش‌بینی شهادت شهید توسط حاج منصور ارضی
وی همواره برای شهدا می‌گریست و با سوز دل از خدا طلب شهادت می‌کرد. یکبار در خواب دیده بود که در کربلا و در جوار حرم امام‌حسین(ع) حاج «منصور ارضی» با چشمانی اشک آلود به سراغش می‌رود سر برشانه‌اش می گذارد و می‌گوید: اسدی خوشا به حالت که شهید می‌شوی.
این شهید بزرگوار قاری قرآن بود و تلاوت سوره مبارکه «واقعه» را بسیار دوست داشت و همواره به من توصیه می‌کرد این سوره را بخوانم.
شهدا مستقیم از وجود خدا و برکاتش بهره می‌برند
در ادامه این دیدار «جهانبخش فرجی» استاد قرآن کریم با اشاره به مفهوم واژه یرزقون در قرآن گفت: در تفاسیری مختلف، روزی خوردن شهدا نزد پروردگار به خوبی تشریح نشده، زیرا سؤال اینجاست که این چه روزی خوردن است که نزد خود خدا صورت می‌گیرد و کاملاً با عالم برزخ و بهشت جداست. این قرب آنقدر به خدا نزدیک است که شهدا مستقیم از وجود و یا برکات خود خدا استفاده می‌کنند. این مقام به هر کسی اعطا نمی‌شود و امیدوارم این شهید شفیع ما هم باشد.
فرجی در خصوص آیاتی که در منزل شهید تلاوت کرد گفت: برایم جالب بود که همسر این شهید بزرگوار فرمودند: شهید اسدی تلاوت سوره «واقعه» را بسیار دوست داشت. امروز من به دنبال آیاتی برای تلاوت می‌گشتم. قرآن را که باز کردم سوره مبارکه «واقعه» آمد، این اتفاق برای من جالب بود و آن را به فال نیک می‌گیرم.
شهید «محسن اسدی» در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۳۸۴ همزمان با روز عرفه در سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟