دیدبان

بارزانی مقامات سنجار را برکنار کرد

بارزانی مقامات سنجار را برکنار کرد

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، به نقل از سایت شبکه العربیه، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی خطاب به کردها اعلام کرد: پس از رخدادهای سنجار و به دلیل فاجعه‌ای که برای ایزدی‌ها رخ داد، تمام مسئولان حزبی، امنیتی و نظامی در سنجار از سمت‌های خود اخراج شده و کمیته‌ای برای مشخص کردن حقایق و بازخواست کسانی که در حفاظت از مردم و پیشمرگ‌ها در سنجار کوتاهی کرده‌اند، تشکیل شده است.

وی افزود: آنچه که در سنجار صورت گرفته است، تنها علیه ایزدی‌ها نبوده بلکه این رخدادها باعث دردمندی همه ما شده است. این مسئولان نباید از سنجار عقب نشینی می‌کردند و باید همان طور که به من وعده داده بودند، جان خود را برای دفاع از این منطقه فدا می‌کردند. باید دوش به دوش پیشمرگ‌های قهرمان که در سنجار ماندند و تا آخرین لحظه از آن دفاع کردند، می‌ایستادند.

وی تاکید کرد: از کردستان با شجاعت در قبال تمام حملات وحشیانه تروریست‌ها دفاع می‌شود و جامعه بین الملل و کشورهای دوست نیز حمایت خود را از اقلیم کردستان اعلام کرده‌اند.

بارزانی گفت: اقلیم کردستان با کمک خدا و با مبارزه پیشمرگ‌ها، تروریست‌ها را شکست خواهد داد و ما به خاطر تلفات و قربانیان سنجار و آوارگان از آن‌ها انتقام خواهیم گرفت.

وی از تلاش‌های نیروهای پیشمرگ برای نجات افراد محاصره شده در کوه‌های سنجار و گشودن راه‌ها برای نجات تعداد زیادی از آوارگان قدردانی کرد.

در همین حال، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به اعضای حزب خود گفت: کردستان گورستان تروریست‌ها و تمامی دشمنان مردم کرد خواهد شد.

وی درپیام خود به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد تاسیس حزب دموکرات کردستان عنوان داشت: همگی شما باید برای اجرای شعار " یا کردستان یا مرگ" آماده شوید، شما خود را برای همکاری با پیشمرگ‌های قهرمان و تمام نیروهای کردستان جهت ناکام گذاشتن طرح‌های دشمنان آماده کنید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن