دیدبان

برگزاری مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی طبق برنامه

برگزاری مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی طبق برنامه

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، شینهوا اعلام کرد ؛ تاکید ارتش کره جنوبی بر برگزاری مانور نظامی مشترک سئول و واشنگتن در آبهای شبه جزیره کره در شرایطی است که کره شمالی پیش از این ضمن مخالفت با برگزاری این مانور خواستار لغو آن شده بود.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانس خبری تاکید کرد: مانور نظامی مشترک با آمریکا قطعا لازم و ضروری است. ارتش کره جنوبی تلاش خود را برای برگزاری مانور نظامی مشترک با آمریکا انجام خواهد داد مانوری که هر سال برگزار می شود و ماهیتی دفاعی دارد.

وی تصریح کرد: این مانور هفته آینده آغاز خواهد شد.

کره شمالی بارها ضمن مخالفت با برگزاری مانورهای مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده است که برگزاری این مانورها به شدت امنیت و ثبات پیونگ یانگ را تهدید می کند." کمیته اتحاد و صلح کره " در کره شمالی نیز امروز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این مانور وضعیت منطقه را در آستانه جنگ پیش خواهد برد.

کره شمالی در اعتراض به اقدام کره جنوبی و آمریکا در برگزاری مانور مشترک اقدام به شلیک موشک های کوتاه برد در عصر روز گذشته و صبح امروز کرده است.

شلیک این موشک ها در شرایطی است که پاپ فرانسیس برای دیداری 5 روزه وارد سئول شده است. این نخستین سفر پاپ فرانسیس به آسیا به شمار می رود.

کره شمالی اواخر جولای نیز اقدام به شلیک موشک های کوتاه برد کرد ولی بارها اعلام کرده است که هدف اصلی از شلیک این موشک ها مقابله با تهدیدات ناشی از مانورهای نظامی کره جنوبی و آمریکا است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن