دیدبان

دستورالعملی برای برآورده شدن حاجات دنیوی

دستورالعملی برای برآورده شدن حاجات دنیوی

به گزارش دیدبان به نقل از قدس ، تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) از آثار و برکات بسیارى برخوردار است که از جمله‏ى آنها بر آورده شدن حاجات و نیازهای دنیوی است، چنانچه در این باره آمده است امیر المؤمنین علی (علیه السلام) به یکی از اصحاب فرمودند: می خواهی از وضع خود و فاطمه (علیهاالسلام) برای تو صحبت کنم؟ فاطمه در خانه من آن قدر آب آورد که آثار مشک بر بدنش پیدا بود و آن قدر آسیاب کرد که دست هایش پینه بست و چنان در نظافت و پاک کردن خانه و پختن غذا زحمت کشید که لباسهایش کثیف و مندرس شد و او بسیار صدمه دید. به همین خاطر به فاطمه توصیه کردم خوب است محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برسی و جریان را بیان نمایی، شاید جهت کمک به تو خادمی بفرستد تا از این همه زحمت خلاص شوی.
فاطمه(س) این توصیه مرا قبول کرد و نزد پیامبر (ص) رفت، اما چون ایشان را مشغول صحبت با اصحاب می بیند، بدون آنکه خواسته اش را بگوید، باز می گردد.

رسول خدا که متوجه شده بودند فاطمه برای حاجتی آمده و بدون هیچ گونه صحبتی به خانه خود برگشته، فردای آن روز به منزل ما تشریف آوردند، و پس از سلام در کنار ما نشستند و آن گاه فرمودند: فاطمه جان؛ دیروز به چه منظور پیش من آمدی؟
فاطمه (س) از خجالت نتوانست حاجتش را بگوید: من عرض کردم: یا رسول الله؛ آن قدر آب آورده که بند مشک بر بدنش اثر گذاشته و آن قدر آسیاب گردانیده که دست هایش تاول کرده و... لذا گفتم محضر شما برسد شاید خادمی به ایشان مرحمت نمایید تا زحمت هایش کمتر شود. رسول خدا فرمودند: می خواهی مطلبی به شما بیاموزم که از خادم بهتر است. وقتی که خواستی بخوابید33 مرتبه بگویید سبحان الله و 33 مرتبه بگویید الحمد لله و 34 مرتبه بگویید الله اکبر. این ذکر صد مرتبه است ولی در نامه اعمال هزار حسنه (ثواب) دارد.

فاطمه جان؛ اگر این ذکرها را هر روز صبح بگویی خداوند خواسته های دنیا و آخرتت را برآورده خواهد کرد.

پی نوشت ها:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار،ج42: 83، 134.
2-ناصری، محمود. داستانهای بحار الانوار، ج1: 34.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟