دیدبان

مذاکره با بانک جهانی برای نجات زاینده‌رود

مذاکره با بانک جهانی برای نجات زاینده‌رود

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، زمینه‌های همکاری بانک جهانی در پروژه احیای زاینده رود در نشست استانداری اصفهان با حضور نماینده بانک جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این نشست با حضور نماینده اعزامی بانک جهانی، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نیرو، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و جمعی از مدیران و مسئولان و کارشناسان استانداری اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد.
در این نشست مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه رودخانه زاینده رود، آلودگی هوا و مباحث محیط زیست و گردشگری بررسی شد که همه این‌ها به نوعی به موضوع آب ارتباط داشت. معاون عمرانی استانداری اصفهان در تشریح وضعیت موجود گفت: استان اصفهان در منطقه خشک واقع شده که میزان بارندگی در آن کمتر از ۲۰۰ میلی متر در سال است.
محمدعلی طرفه با بیان اینکه رودخانه زاینده‌رود از یک رودخانه دائمی تبدیل به رودخانه فصلی شده است افزود: منابع آب زیرزمینی هم به شدت کاهش پیدا کرده و علاوه بر این کیفیت نامطلوبی نیز دارند. وی با اشاره به جمعیت ۵ میلیون نفری که از زاینده رود به عنوان منبع آب شرب استفاده می‌کنند گفت: کمک‌های فنی و مالی می‌تواند طرح‌های تامین آبی که بعضا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را به بهره‌برداری برساند.
عمر بوگارا، عضو هیئت مدیره بانک جهانی نیز با اشاره به اینکه برای بررسی شرایط و تهیه گزارش در زمینه‌های همکاری بانک جهانی برای احیای رودخانه زاینده‌رود به ایران سفر کرده بیان داشت: از نظر من اولویت اصلی و چالش بزرگ در استان اصفهان مبحث آب است.
وی با اظهار تاسف و اشاره به بازدیدهایی که در طول سفر به اصفهان انجام داد اضافه کرد: طی این سفر با واقیعت‌های حوضه زاینده رود از نزدیک آشنا شدم و از این به بعد من دیگر در جریان کامل همه امور مربوط به آب در اصفهان هستم و به طور قطع آن را در اولویت‌های کاری بانک جهانی در جهت کمک‌ها و مشاوره‌های فنی و تامین منابع مالی مورد نیاز قرار خواهم داد.
بوگارا تاکید کرد: به علت تحریم‌های قبلی بانک جهانی هیچگونه همکاری با ایران نداشته است؛ اما اخیرا دوباره زمینه‌های فعالیت‌ها مهیا شده و بانک جهانی به دنبال تدوین برنامه سند ۵ ساله‌ای است که بتواند در زمینه‌های مختلف با ایران همکاری داشته باشد. در پایان نشست مقرر شد دستگاه‌های ذیربط ظرف مدت ۲۰ روز زمینه‌های همکاری با بانک جهانی را برای تعیین اولویت و ارسال به بانک جهانی، به استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند.
این گزارش می‌افزاید: نماینده بانک جهانی برای بررسی وضعیت کشاورزی و محیط زیست اصفهان از منطقه شرق اصفهان تا تالاب بین‌المللی گاوخونی و همچنین از منطقه غرب شامل سد زاینده رود، سد چم آسمان و تصفیه خانه آب اصفهان، بازدید کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران