دیدبان

پیام حسن نیت پاپ برای مقامات چین

پیام حسن نیت پاپ برای مقامات چین

به گزارش دیدبان به نقل از واحد مرکزی خبر ، پاپ برای سفر به کره جنوبی از حریم هوایی چین عبور کرد و بدین ترتیب فرصت را غنیمت شمرد و برای مقامات چین پیام فرستاد.
پاپ در پیامی رادیویی برای شی جین پینگ رئیس جمهور چین اعلام کرد:« به محض ورود به حریم هوایی چین، بهترین ها را برای شما و مردمتان آرزو و برای صلح و سلامت ملت شما دعا کردم. »
این در حالی است که زمانی که پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۹ به کره جنوبی سفر کرد، پکن به هواپیمای او اجازه عبور از حریم هوایی خود را نداد.
بر اساس ارقام رسمی، شمار کاتولیک ها در چین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است اما منابع مستقل شمار کاتولیک های چین را ۱۲ میلیون نفر اعلام می کنند. برخی از آنها عضو کلیسای مستقل تحت نظارت مقامات کمونیست و برخی از آنها نیز عضو کلیسای « زیرزمینی » وفادار به واتیکان هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، روابط بین پکن و واتیکان زمانی رو به وخامت گذاشت که چین در سال ۱۹۵۷ کلیسای کاتولیک مخصوص خود را بنیان نهاد. در ماه مارس سال گذشته، چین اعلام کرد امیدوار است پاپ جدید رویکردی « عملی و منعطف » اتخاذ کند. پکن همچنین به واتیکان درباره « مداخله در امور داخلی چین به بهانه مذهب » هشدار داد.
گفته می شود بیش از ۵۰ میلیون مسیحی در چین در کلیساهای « زیرزمینی » یا « خانگی » حضور می یابند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن