دیدبان

مهلت ۲ هفته‌ای برای بازخوانی جعبه‌ سیاه آنتونوف

مهلت ۲ هفته‌ای برای بازخوانی جعبه‌ سیاه آنتونوف

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، احمد مجیدی اظهار کرد: به طراح و سازنده هواپیما برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نامه نوشته‌ایم و طبق قانون اگر هواپیمایی سقوط کند برای بازگشایی جعبه‌های سیاه طراح، سازنده هواپیما، کشور ثبت کننده هواپیما، کشوری که احیانا در هواپیما اتباعی داشته و همچنین کشوری که هواپیما در آنجا سقوط کرده باید حضور داشته باشند.
وی با تاکید بر این‌که در کمیته بررسی سانحه برای بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه باید نمایندگانی از این ۵ گروه حضور داشته باشند تصریح کرد: بازخوانی جعبه‌های سیاه دو هفته مهلت دارد و نامه‌ای به طراح و سازنده هواپیما نوشته‌ایم و گفته‌ایم اگر می‌خواهند کارشناسان خود را به ایران بفرستند و احتمالا این کار را انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر این‌که جعبه‌های سیاه هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ برای بازخوانی اطلاعات به اوکراین ارسال نمی‌شود،‌گفت: با توجه به این‌که جعبه‌های سیاه فقط سوخته و سالم مانده می‌توانیم در ایران اطلاعات آنرا بازخوانی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که قرار بود یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ دو تا سه هفته آینده با تامین قطعه وارد مدار شود، بیان کرد: چهار فروند هواپیمای دیگر آنتونوف ۱۴۰ نیز در انتظار قطعه بوده و در حال تعمیر هستند.
به گفته مجیدی، تا بررسی کامل سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ پرواز این نوع هواپیما ممنوع است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن