دیدبان

جریان «مصدق سازی» افکار عمومی چیست؟

جریان «مصدق سازی» افکار عمومی چیست؟

به گزارش دیدبان به فرهنگ، مصدق سازی افکار عمومی، روشی است که دولت آمریکا پس از انقلاب اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داده است. در این روش، حمله به زیر بناها و  باور های اصلی انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان تلقی شده است و با همکاری عناصر داخلی به دنبال آن می باشد که شعار اصلی انقلاب اسلامی ایران یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و همچنین نه شرقی و نه غربی تجلی پیدا ننموده و الگویی برای کشورهای ستمدیده منطقه و جهان نباشد . در همین راستا رهبر معظم انقلاب در فرمایشی بیان می دارند : «جالب این است که بدانید حکومت مصدق که به وسیله‌ی آمریکائی‌ها سرنگون شد، هیچگونه خصومتی با آمریکائی‌ها نداشت. »(۱) بر همین اساس نوشتار زیر  به دنبال بررسی روش های مقابله با این مصدق سازی و راه های نفوذ آن در کشور است .

* استقلال طلبی، عنصر اصلی انقلابی بودن

وجود وابستگی از عناصر تشکیل دهنده  جریان استثماری و ظلم پذیری است . بررسی تاریخی کشورهای دنیا و انقلاب های استقلال طلبانه ی  ۱۰۰ سال اخیر به ویژه پس از جنگ جهانی دوم وجود عنصر شهامت و استقلال را کاملاً به نمایش در می آورد . استقلالی که به تعبیر رهبری به معنای آزادی از بیگانگان و دیگران می باشد (۲) حال با بررسی اهداف استعمار گران مبنی بر چپاول و استثمار برای کسب منافع مادی و معنوی می توان فهمید تمام هدف شکل گیری این جریان، اهداف مادی است. اهدافی که برای بدست آوردن آن، نظام محاسباتی عقلانی یک کشور را بهم زده و با روحیه شیطان گرایانه با روش های مختلفی از تطمیع و تهدید به دنبال آن خواهند بود . نمونه ی این جریان را می توان در عناصر جبهه ی ملی و نهضت آزادی جستجو کرد . افرادی که پس از تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام به شدت برآشفته شده و تمام سعی خود را در راضی کردن استکبار نمودند ولی با تدبیر و حمایت امام از دانشجویان، با شکست مواجه شدند .

حضور عناصر فعال و پنهان این جریان تا به آنجا پیش رفت که در همراهی با جریان استکباری، دفاع از مظلومین به عنوان یک امر قبیح تلقی گردید و در روز قدس سال ۱۳۸۸ با شعار های انحرافی به دنبال پایگاه سازی مجدد برای خود بودند . پایگاه سازی که پس از مجلس ششم و از بین رفتن دولت خاتمی به شدت رو به افول و زوال رفت و سرانجام با رأی قاطع مردم به کاندیدای طرف مقابل جریان اصلاحات، از گردانه ی سیاسی خارج گردیدند . بر همین اساس حضور یک نظام قدرمتند با قدرت تحلیل و  محاسبات بالا، عنصری است جهت دستیابی به استقلال طلبی و آزادی واقعی از یوغ بندگی جریان صهیونیستی – اسرائیلی.

* نگاه به درون، عمق راهبردی اسلام

نکته دومی که می توان به عنوان یک ظرفیت بالای انقلاب اسلامی بر شمرد، وجود نصرت الهی است . یاری شدنی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر تمامی ابر قدرت های جهان با پیروزی حق علیه باطل به پایان رسید و نظام مقدس اسلامی را در برابر تهدید های فرا زمانی و مکانی بیمه نمود . چگونگی دستیابی به این پیروزی را می توان در دو نگاه بررسی کرد:

۱.      نگاه به درون و خودکفایی

خوابیدن ماشین جنگ انقلاب اسلامی، امری پیش بینی شده از سوی تمامی کارشناسان نظامی و سیاسی ارشد بین المللی بود . نگاهی که در تحلیل های اولیه رژیم بعضی عراق در روزهای اول جنگ کاملاً مشهود بود و بر اساس آن صدام خائن دست به جنایت جنگی و حمله به مرز های نظام مقدس اسلامی ایران زد . تحلیلی که سرانجام با امداد الهی و  باور پذیری آنکه هیچ کشوری در جهان به دنبال کمک رساندن به مستضعفین نیست، با روش خودکفایی و خوداتکایی به نیستی رفت . گفتمانی که سبب شد در عملیات های مختلف بیت المقدس، فتح المبین، بدر و خیبر، ولفجر۸، کربلای ۵ و... پیروزی شگفت انگیز و گیج کننده ای را در سطح بین المللی ایجاد نماید . بررسی این پیروزی ها می تواند آثاری را همچون دستیابی به خط تولید سلاح های بومی، دستیابی به آخرین تکنولوژی مهندسی جنگ و... برشمرد .نتایجی که سرانجام به همگان و مسئولین فهماند که نگاه به درون تنها راهکار خروج کشور از معضلات و آسیب های بزرگ و پنهان است .

۲.      پرهیز از نگاه به برون، نگاهی سست کننده

بررسی فرایند دفاع در روز های اولیه جنگ، خود کاری بسیار دشوار و سخت است . نگاه به برون و راهکار های به ظاهر روشنفکرانه ی بنی صدر خائن نه تنها در برابر صدام تا دندان مسلح نتوانست سدی را ایجاد کند بلکه آسیب های فراوانی را نیز بر رزمندگان اسلام تحمیل نمود. این نگاه و گفتمان در همان گفتمان گروهک های ضد انقلاب سرانجام سبب گردید راه آنان با ترور، تخریب و ارعاب جامعه اسلامی پیش رود و شهدای بسیاری را از این انقلاب بگیرد. شهدایی که هر کدام از آنان  می توانست خلأیی بزرگ را در مسیر انقلاب اسلامی پر کند و  سرانجام به مسئولین نظام مقدس اسلامی فهماند با دوری کردن از این نگاه و گفتمان می توان به اهداف  انقلاب اسلامی دست یافت و جریانی پر قدرت را ایجاد نمود.

با بررسی این دو نگاه می توان بیان داشت، تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به عناصر فعال داخلی چه در مسئله ی اقتصادی و چه در مسئله ی خود کفایی اجتماعی به پشتیبانی ژرف اندیشی و تجربیات سی و پنج ساله نظام اسلامی است . نظامی که در تمام محصولات علمی تحریم بوده است ولی به راحتی دسترسی به  محصولات مصرفی ( اعم از مواد لوکس، لوازم آرایشی، ماشین های آخرین مدل و....) را دارد . روشی که از سوی استعمارگران و عناصر داخلی به طور مؤکد پیگیری شده و حتی چرخ سانتیفوژ های علمی و حیاتی کشور را به نبض اقتصادی و اجتماعی مردم گرده زده و تنها راهکار حل مسائل و معضلات کشور را در ارتباط با نظام استکباری – صهیونیستی آمریکا می داند . نگاهی که یقینا در ادامه به دنبال به‌هم ریختن محاسبات عقلانی جمهوری اسلامی ایران است تا بتواند به وسیله آن، رشد و نمو نهال پرنفوذ اسلام را بخشکاند . اما انچه که می توان نتیجه گرفت آن است که توکل، تدبر و تعقل همراه با اراده، عزم ملی و مدیریت جهادی  به عنوان رکن اساسی باور های دینی می تواند راهگشای راه های سخت  و موانع پیش روی نظام اسلامی باشد و سرانجام دستاوردی را به نظام اسلامی اعطا نماید که آرزوی همه انبیای الهی بوده و پرچم و بیرق دفاع از مظلومین و مقابله با ظالم را در سراسر جهان برافراشته نماید .

پی نوشت:

۱)     پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۰/۰۸/۱۳۹۱

۲)     پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۶/۰۴/۱۳۹۳

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن