دیدبان

پیام محرمانه مصر برای اورشلیم: به حماس ضربه ای نزدید!

پیام محرمانه مصر برای اورشلیم: به حماس ضربه ای نزدید!

دیدبان: دبکافایل به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شد که در پاسخ به میانجی گری های مصر، اسرائیل حاضر حاضر به عقب نشینی ۲۰۰ متری از منطقه امنیتی نوار غزه شده است که این موضوع برای حماس امکان سنجش آتش بس بیش از ۷۲ ساعته را در نیمه شب یکشنبه فراهم کرده بود. قرار شده اگر آتش بس برجای خود باقی بماند، مذاکره کنندگان اسرائیلی روز دوشنبه بار دیگر برای از سر گیری مذاکرات به قاهره باز گردند.

به گزارش افکارنیوز؛ منابع دبکا گفته اند همچنین اسرائیل ممکن است در عوض خلع سلاح مرزها، اجازه دهد در برخی از زمان ها در آینده نوار غزه بندر داشته باشد. دبکافایل می افزاید که این گزینه هایی است که هنوز به صورت رسمی بر روی میز قرار نگرفته است اما ممکن است در آینده مطرح شود. مطرح شدن این موارد بستگی به این دارد که حماس شرط آتش بس دائم و خلع سلاح کامل را بپذیرد.

با این همه، همه این موارد به تصمیم گیرنده اصلی حماس بستگی دارد. منابع اطلاعاتی مصر و صهیونیست معتقدند تصمیم گیرنده اصلی حماس، محمد دیف، فرمانده اصلی این جنبش مقاومت است.

ظاهرا قاهره در شنبه شب یک پیام محرمانه به اورشلیم ارسال می کند. در آن پیام ذکر می شود «مصر نتوانست حماس را به هرگونه سازش برساند چرا که شما (اسرائیل و ارتش آن) نتوانستید ضربه سختی به آنها وارد کنید.»

پس از اینکه پیام به نتانیاهو رسید، او حرکت خود را لغو کرد: آتش بس مصر راه به جایی نمی برد مگر اینکه اسرائیل، گروه عزالدین القسام را وادار به تسلیم کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن