دیدبان
در روزنامه آلمانی

از توهین به اسلام در یک روزنامه تا عذرخواهی سردبیر

از توهین به اسلام در یک روزنامه تا عذرخواهی سردبیر

به گزارش دیدبان به نقل از فرهنگ، قرن ها بود که اروپاییان اسلام را نمی شناختند و تصوری که از آن داشتند حاصل اطلاعاتی ناقص ،مختصر، نادرست و تحریف شده بود که تنی چند از مسیحیان متعصب درباره اسلام دراختیار آنها نهاده بودند. اسلامی که به قلم این مسیحیان معرفی شده بود مجموعه ای از جهالت و خشونت و خرافات بود و همین کافی بود تا همکیشان آنها را از این دین، منزجر و متنفر نماید.

اهانت ها و تحریفات مندرج در بعضی از کتب نسبت به اسلام  به اندازه ای است که دانشمندی مانند" مجتبی مینویی" در مقایسه تحقیقاتی خود اینگونه می نویسد:« ... گاهی مطالبی از کتب اروپاییان نقل کرده ام که با معنا و مفهوم آن موافق نیستم ولی خواسته ام که خواننده بداند مخالفین وموافقین هر یک در باب اسلام و پیغمبر ما چه گفته اند . اما بسیار سخنان و مطالب را هم دیدم که نقل آنها راحتی با داشتن عذر "ناقل الکفر لیس بکافر" جایز ندیدم.»

اما با افزایش ارتباط میان دنیای غرب وعالم اسلام و فراوان تر شدن سفر و مهاجرت مسلمانان به کشورهای اروپایی و آمریکا این تصور و تصویر به تدریج تغییر کرد و زمینه برای آگاهی غربیان از تعالیم و احکام حقیقی اسلام را فراهم آورد. قرآن کریم به زبان های متعدد ترجمه شد و کتاب های متعدد درباره اسلام و مسلمانان به دست دانشمندان غربی  و مسلمانان تألیف گردید و بدین ترتیب آشنایی غربیان با اسلام و مسلمین گسترش و اصلاح یافت.
بسیاری از زنان و مردان گمشده خود را در اسلام ناب محمدی یافته اند و آزادانه و آگاهانه اسلام را پذیرفته اند. به بسیار مردمی که از تسلط بی رحمانه مادیت و سرمایه داری برخاسته از دنیاپرستی بر همه چیز و همه کس به ستوه آمده اند و خواسته اند با اینان به اسلام و عمل به احکام آن، روح خود را نجات دهند  و چه بسیار زنانی که از فساد و هرزگی و بی بند و باری با انتخاب اسلام، به عزت و کرامت و عفت و حرمت دست یافته اند.
بنابراین سرمایه داران غربی و صهیونیسم همچنان در تلاش هستند تا به مدد فیلم و سریال، کتاب و روزنامه و یا با توطئه 11 سپتامبر، اسلام آمریکایی- صهیونیستی را در جهان به تصویر بکشند تا شاید بتوانند جلوی گسترش رو به افزایش اسلام ناب محمدی را بگیرند، چنانچه آخرین حربه آنان تربیت و آموزش نیروهایی است که به نام اسلام در کشورهای اسلامی به کشتار بی رحمانه مسلمانان می پردازندتا اسلام را به کریه ترین و وحشیانه ترین شکل به جهان معرفی کنند.
امروز داعش در عراق به صورت یک گروهگ تروریستیِ ابزار دست ساز غرب در جهت اهداف طراحی شده اندیشکده های آمریکایی و صهیونیستی، چهره ای خشن، وحشی، بی منطق و دور از زیر ساخت های اخلاقی- اسلامی را به جهان معرفی می کنند که هیچ نشانی از ظواهر و باطن و شریعت و طریقت اسلام ندارد و در حقیقت یکی از دروغ های بزرگ آمریکاست. زیرا اسلام محمد رسول الله(ص)؛ اسلام قرآن، ضد تجمل پرستی،ضد تبعیض، طرفدار مستصعفان، کوبنده مستکبران است که به درد کسانی که می خواهند با ماهیت فرعونی لباس موسوی بپوشند  و با ماهیت نمرودی، لباس ابراهیمی بپوشند،نمی خورد .
 
اما تلاش غرب به همین جا ختم نمی شود بلکه آنان هرازچند گاهی سعی می کنند تا با انتشار مطالب دروغین درباره اسلام، همچنان موج اسلام هراسی را هدایت و تقویت کنند به طوری که به تازگی در روزنامه آلمانی "بیلد"،"نیکلاس فست" ،«اسلام مانعی برای همگرایی» را به رشته تحریر درآورد
فست که سمت معاونت سردبیری را بر عهده دارد در این مطلب  همه پیروان اسلام را افرادی  دانسته است که به صورت بالقوه مجرم هستند. وی آنها را به سوء ستفاده از حقوق‌بشر متهم کرده است. ضمن اینکه از دید وی این افراد در  کل مانعی برای همگرایی هستند. در بخشی از نوشته فست آمده است: باید  این افراد را تبعید و  یا مجبور به مهاجرت  کرد و آنچه همچنان من را آزار می دهد اسلام است.
البته این مطلب موهن با موجی از اعتراضات مردمی همراه شد که در نهایت منجر به این شد تا "کای دیکمان" سردبیر این روزنامه با انتشار مطلبی به صورت غیرمستقیم دیدگاه خود را از نوشته فست مبرا دانسته و بنویسد که « کسی که دینی را رد می کند خود را در برابر میلیون‌ها و میلیاردها نفر قرار می‌دهد که در صلح با هم زندگی می‌کنند و چنین اقداماتی مرزهای مذهبی را بیشتر می‌کند؛ این چیزی است که ما آن را نمی خواهیم.»
امام راحل(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی، به تفکیک اسلام ناب محمدی و  اسلام آمریکایی پرداختند، همچنان که مقام معظم رهبری نیز به این مهم به کرات اشاره می نمایند و این توجه بدان علت است که ملت ایران با  بصیرت و دانش خود در باره اسلام ناب محمدی ، فریب اسلام مریکایی زاییده تفکرات روشنفکران غربی را نخورده و به انحراف کشیده نشوند.
شاید بتوان گفت که یکی از دلایل انتشار این گونه مقالات موهن از سوی روشنفکران غربی هم در نتیجه فهمی است که به غلط از اسلام پیدا نموده اند و این نداشتن بصیرت و آگاهی باعث شده تا بر اساس نادانسته های خود به قضاوت بنشینند.  
این در حالی است  که در معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن کریم همواره بر این مهم تاکید شده است که«وَ لاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤَادَ کُلُّ أُولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا» (الإسراء، 36)
و از چیزى که بدان علم ندارى (در مرحله اعتقاد و گفتار و عمل) پیروى مکن، زیرا گوش و چشم و دل، هر یک مورد سؤال قرار خواهند گرفت.
این اسلام نه تنها هیچ منافاتی با علوم تجربی، علوم روز و هیچ علم دیگری ندارد، بلکه اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله، تنها دینی است که باور اصولش بر اساس حجّت عقلی می‌باشد و در تمامی شئون، انسان را به تعقل، تفکر، تعلیم و تعلّم وامی دارد و حتی دستور می‌دهد در موضوعی که علم ندارید، وارد نشده و ایستادگی ننمایید، چون مسئول شنیده‌ها، گفته‌ها، اعمال، باورهای قلبی و آثارشان هستید.
بنابراین اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام هشدار دهنده‌ و توجه دهنده‌ انسان به تعقل و تفکر و تدبراست. از سویی دیگر اسلام دینی است که عزت و هویت، را برای امت اسلامی به ارمغان می آورد و راه دستیابی به این اصول را در جهاد واستقلال امت اسلامی می داند و تسلط بیگانگان و دشمنان را بر امت اسلامی گناه دانسته و آن را به هیچ قیمت نمی پذیرد، زیرا اسلام ناب محمدی(ص)؛ اسلام عدالتخواه، طرفدار محرومان و مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان است که بدون شک دشمنان هرگز به این اصول پایبند نبوده و البته وجود این دین با این مشخصات را هم برنمی تابند.
پس دشمنان برای غلبه بر اسلام ناب محمدی(ص) در اولین گام سعی می کنند تا اهداف و مبانی این دین کامل را به انحراف کشانده و در عین حال با تهیه و انتشار مطالب دروغین درباب اسلام به گسترش و ترویج آن بپردازند. 
شاید امروز فضای مجازی هم، محلی امن و مطمئن برای ترویج اسلام آمریکایی باشد و بسیاری از روشنفکران غربی به مدد این محیط بتوانند به راحتی افکار خود را اشاعه دهند و با تصاویر و فیلم های دروغین در افکار عمومی رسوخ پیدا کنند. اما واکنش هوشیارانه مردم آلمان در قبال روزنامه نگار روزنامه "بیلد"، دریچه جدیدی از بیداری مردم اروپا  را به جهانیان نشان داد و ر وشنفکران غربی هم دریافتند که دیگر با وجود کتاب آسمانی قرآن کریم ، آرامش حاکم بر زندگی مسلمانان، عزت و آزادی و استقلال ملت ایران، بیداری مسلمانان جهان که به کشورهای اروپایی و آمریکایی هم کشیده شده است، نمی توانند در راه گسترش روزافزون اسلام ناب محمدی دراروپا و آمریکا حتی با  انتشار مقاله های اسلام هراسانه، خللی ایجاد کنند، زیرا برای رسوا نشدن در میان افکارعمومی جامعه مجبور به عذرخواهی خواهند شد که خود این رفتار نشان دهنده احترام و قبول پیروان دین مبین اسلام می باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن