دیدبان

هواپیمای حامل دلارهای سعودی به زمین نشست!

هواپیمای حامل دلارهای سعودی به زمین نشست!

به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادپرس، سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان ، بالاخره پس از سه سال ترک وطن و زندگی در عربستان ، با یک چمدان حاوی یک میلیارد دلار اعطایی از سوی پادشاه عربستان برای توزیع در لبنان (!؟) وارد این کشور شد .

وقتی هواپیمای سعد حریری رییس جریان المستقبل لبنان و طرفدار غرب در فرودگاه بیروت به زمین نشست ، بسیاری از خود پرسیدند که اهداف پیدا و پنهان پادشاه عربستان در اعطای کمک یک میلیارد دلاری به لبنان چیست ؟

بی شک حریری یکی از گماشتگان اصلی غرب و به خصوص آمریکا در لبنان است . از این رو ، می توان برخی از اهداف و اقدامات احتمالی وی در لبنان را در رابطه با این چمدان و محتویات آن ، مورد بررسی قرار داد . عربستان سعودی و پادشاه این کشور همواره از قدرت یابی و افزایش توان نظامی حزب الله لبنان واهمه داشته اند . بنابراین بخشی از این کمک برای تقویت و احیانا ساخت برخی از گروه های شبه نظامی وهابی در این کشور خواهد شد که احتمالا مطابق معمول ، با اسم دفاع از اهل سنت در برابر شیعیان ، دست به اقدامات تخریبی و تروریستی گسترده ای در برخی مناطق جنوبی این کشور بزنند .

به گزارش اقتصاد پرس ، بحران سازی و ایجاد مسائل امنیتی می تواند ماموریت دیگر این چمدان و صاحب آن باشد . باتوجه به اینکه نیروهای داعش و جبهه النصره هم اکنون در مرزهای لبنان مستقر اند ، بعضی از تحلیلگران از احتمال تغذیه مالی این تروریست های از سوی پادشاه عربستان و از طریق سعد حریری خبر می دهند . لذا باید دید که آیا پروژه ایجاد بحران در لبنان موفق خواهد شد یا عربستان و جریانات وابسته به آمریکا در باتلاق دیگری همچون عراق و سوریه گیر خواهند کرد ؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن