دیدبان
یهودی که برای رهبری داعش در موساد آموزش دید

ابوبکر بغدادی یا همان «الیوت شیمون»

ابوبکر بغدادی یا همان «الیوت شیمون»

به گزارش دیدبان به نقل از سراج24، مدتی است که اخبار گروهک تروریستی "داعش" در صدر اخبار جهان است. سازمان تروریستی خطرناکی که با گردهم‍آوردن جانیان و قاتلان از سرتاسر دنیا توانسته رعب و وحشتی از خود را در سرتاسر جهان بگستراند. اما سرکرده این گروهک تروریستی کیست؟ و چگونه این سازمان مخوف را رهبری می‌کند؟

ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به «ابوبکر البغدادی»، در گذشته از اعضای القاعده بوده است. به گزارش روزنامه "دیلی تلگراف"، بغدادی تا قبل از سال 2004 میلادی، حدود 10 سال در یکی از اتاق های یکی از مساجد منطقه طوبچی بغداد زندگی می کرد.

وی اصل و نسب خود را از ابوبکر از خلفای اسلامی می‌داند  و تحصیلات خود را در «دانشگاه اسلامی» بغداد تا مقطه دکتری ادامه می‌دهد و در رشته مطالعات اسلامی مدرک دکترا می‌گیرد. وی از شاگردان «ابومصعب الزرقاوی» در عراق بوده است.

ابومصعب الزرقاوی، که تا زمان مرگش رهبری یکی از خشن‌ترین گروه‌های جهادی در عراق را برعهده داشت، اما نهایتا مخفیگاهش لو رفت و  در سال 2006 در جریان حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته شد.

به گفته تکفیری‌های نزدیک به ابوبکر البغدادی، وی در زمان اشغال آمریکا در عراق در یکی از مساجد عراق فعالیت می کرد و قبل از جنگ آمریکا علیه عراق، افکارهای افراطی داشت..

برخی بر این باورند که البغدادی در زمان حکومت صدام حسین هم یک تکفیری بوده است و  برخی دیگر هم می‌گویند که وی در خلال چهار سالی که در اردوگاه نظامی «بوکا» آمریکا در جنوب عراق زندانی بود، به تندروی روی آورد. اردوگاه  «بوکا» در جنوب عراق جایی بود که آمریکایی‌ها بسیاری از فرماندهان القاعده را در آنجا محبوس می‌کردند.

طبق ادعای افسران آمریکایی وی فردی بسیار آرام ، مغرور و نترس بود؛ وی در پنج سال حبس به ندرت مشکل ایجاد کرد و در آخرین گفت وگوی خود با سربازان آمریکایی و هنگام ترک زندان گفت: در نیویورک همدیگر را خواهیم دید. سربازان آمریکایی این سخن بغدادی را تهدیدی آشکار علیه آمریکا دانستند. آمریکایی ها پیش از خروج از عراق بسیاری از زندانیان خطرناک عضو القاعده را به جای تحویل به مقامات عراقی، رها کردند.

ابوبکر بغدادی فردی آرام و جدی است که توانسته فعالیت های تروریستی را از حالت وحشیگری و ابتدایی به سطح استفاده از سلاح های پیشرفته ارتقا دهد، و در عین حال همان افکار و عقیده اولیه گروه را حفظ کند.

 بغدادی همیشه هنگام سخنرانی برای عناصر تروریستی نزدیک به خود، نقاب بر چهره می‌گذارد، و به همین علت مقلب به "شیخ نامرئی" است.

وی با ایمن الظواهری، رهبر القاعده، بیعت نکرده است. ظواهری از داعش خواسته بود که روی عراق متمرکز شود و سوریه را به گروه تروریستی جبهه النصره بسپارد. او و تروریست های تحت فرمانش علنا از خواسته‌های ایمن الظواهری سرپیچی کرده اند، و بسیاری از مفسران معتقدند که بغدادی اکنون در میان عناصر تروریستی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

دیوید ایگنیشس، نویسنده معروف روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ممکن است جانشین واقعی بن لادن، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، باشد.»

داعش در روز یکشنبه ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۴، بغدادی را به عنوان «خلیفه» معرفی کرد. هم‌زمان با انتشار این پیام، بیانیه‌ای به چند زبان از جمله عربی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و آلمانی منتشر شده است.

بغدادی، در یک پیام صوتی ۱۹ دقیقه‌ای که برای اولین بار از طرف او منتشر می‌شد، خود را «خلیفه» خواند و از مسلمانان جهان خواست تا به مناطق تسخیر شده توسط داعش مهاجرت کنند و در تشکیل یک «دولت اسلامی» او را یاری کنند

او در این پیام، صلح، آزادی، دموکراسی و سکولاریسم را «شعارهای گمراه‌کننده» بی‌دینان خواند و در اشاره به «آن‌چه که بر مسلمانان مظلوم رفته است»، عنوان کرد که «حتی اگر مدتی هم طول بکشد، ما انتقام خود را خواهیم گرفت.

چندی پیش نیز ویدیویی منتسب به ابوبکر بغدادی در اینترنت منتشر شد که  طی خطبه‌ای به مسلمانان حکم کرد که از وی اطاعت کنند، وی اظهار داشت: «من ولی امر شما هستم؛ هر چند بهترین شما نیستم اما اگر مرا برحق می‌دانید به من یاری دهید» و در بخش دیگری از این خطبه هم می‌گوید: «اگر مرا برحق نمی‌دانید به راه حق برگردانید و تا زمانی که من تابع پرودگار هستم، از من پیروی کنید»! بدینگونه بغدادی سعی در جذب افکار عمومی مسلمانان و افزایش نیروهای سازمان تروریستی داعش است. 

اما این همه چیز در باره شخصیوت ابوبکر بغدادی نیست، ، پایگاه اینترنتی آمریکایی "وترنز تودی" در گزارشی در مورد بغدادی نوشت: نام اصلی البغدادی "سایمون الیوت" یا "الیوت شیمون" بوده و وی در واقع یک یهودی و جاسوس موساد به شمار می‌آید که برای رهبری داعش تحت آموزش قرار گرفته است.

نکته جالبی که چند وقت قبل در خصوص سرکرده داعش افشا شد، مسأله جنجال‌برانگیز "ساعت" وی بود!!. تصاویری که از ابوبکر بغدادی در هنگام خطبه‌خوانی نماز جمعه در موصل عراق منتشر شد، او را با ساعتی نشان داد که قیمت آن احتمالا تا 3500 یورو می‌رسد.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف اضافه کرد: به احتمال زیاد ساعت مچی ابوبکر بغدادی رولکس، سکوندا یا امگاست و قیمت آن نیز 3500 یورو برآورد می شود. این روزنامه ادامه داد: انتشار عکس رهبر داعش به همراه ساعت لوکس باعث ایجاد جنجال در میان هواداران بغدادی شده است.

به نظر می‌رسد به مرور زمان ابعاد تازه‌تری از زندگی ابوبکر بغدادی منتشر شود که بیش از پیش زوایای تاریک زندگی وی و ارتباطش با دستگاه‌های جاسوسی نظام سلطه را افشا کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن