دیدبان

هالیوود تابوی انتقاد از اسرائیل را شکست

هالیوود تابوی انتقاد از اسرائیل را شکست

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، فجایع اخیر در نوار غزه که تاکنون با کشته شدن بالغ بر 1800 نفر همراه بوده است، با اعتراضات گسترده‌ای در هالیوود رو به رو شده است، جایی که یکی از حامیان اصلی اسرائیل محسوب می‌شود.
به گزارش گاردین‌، چهره‌های مطرح هالیوودی چون «ریحانا»، «جاناتان دمی»، « سلنا گومز»، «خاویر باردم»، «پدرو آلمادوار» و «پنه‌لوپه کروز» تا کنون اعتراض خود را به کشتار مردم غزه نشان داده‌اند که البته در این میان اقدام آنها با انتقاد تند برخی از هالیوودی همراه بوده است.
«باردم» به همراه همسرش «پنه‌لوپه کروز» و صدها تن از هنرمندان اسپانیایی چون «پدر و آلمادوار» کارگردان سرشناس سینما در نامه‌ای سرگشاده نسل کشی اسرائیل در غزه را به شدت محکوم کردند.
تاکنون 1800 فلسطینی که عمدتا غیرنظامی بوده‌اند توسط اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و 9 هزار نفر نیز در چهار هفته گذشته مجروح شدند.
هالیوود همواره مناسبات نزدیکی با اسرائیل داشته و چهره‌هایی چون «استیون اسپیلبرگ»، «جفری کاتزنبرگ» و «باربارا استریساند» از جمله یهودی‌های لیبرال هالیوود محسوب می‌شوند.
«مارک رافالو»، «والاس شاون»، «راجر واترز» از گروه معروف پینک فلوید و «جاناتان دمی» از جمله چهره‌هایی بودند که پس از محکوم کردن جنایات غزه طعنه‌های فراوانی را تجربه کردند.
«جاناتان دمی»، کارگردان فیلم معروف «سکوت بره‌ها» در این‌باره به آسوشیتدپرس گفته بود: من سیاستی نمی‌بینم. فکر می‌کنم این گرفتن جان افراد بی‌گناه و نابودی یک فرهنگ است و من هرگز از دیدگاه صلح‌طلب خود شرمگین نخواهم بود.
دو هفته پیش نیز «ریحانا»، خواننده سرشناس هالیوودی در صفحه توئیتر خود با 36 میلیون عضو عبارت «فلسطین را آزاد کنید» را منتشر کرد، اما تنها هشت دقیقه بعد آن را ظاهرا تحت اعمال فشار حذف کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن