دیدبان

راه‌اندازی کاروان کمک به غزه

 راه‌اندازی کاروان کمک به غزه

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «حاتم زکریا» دبیرکل سندیکای روزنامه‌نگاران عرب با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که هیأتی به نمایندگی از این سندیکا برای پوشش اخبار نوار غزه و کمک به مستندسازی جنایات رخ داده در آن و حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه، راهی این منطقه خواهد شد.

زکریا افزود: تاکنون 6 کاروان کمک به فلسطینیان راهی نوار غزه شده و کاروان هفتم هم اکنون در راه رفح است.

در همین راستا، عبد الغنی مسئول روابط بین الملل سندیکای وکلای عرب نیز از سندیکاهای مشاغل عرب تقدیم شکایت به دادگاه بین المللی جنایی جهت مستند سازی تجاوزات رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر قانونی برای متوقف کردن این تجاوزات را خواستار شد.

عبد الغنی افزود: نوار غزه برای سومین بار پس از تجاوزات سال‌های 2002 و 2006 شاهد جنایات جنگی است که در رده جنایات نازی‌ها قرار می‌گیرد و در این خصوص از جامعه بین‌‌المللی مستند سازی این تجاوزات و توقف آنها به شکل قانونی را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت و مبارزه مسلحانه تنها گزینه پیش روی ملت فلسطین است و در این خصوص هیأتی از وکلای عرب و شخصیت‌های با نفوذ مردمی فردا برای حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین و بحرانی که با آن درگیر شده‌اند، راهی نوار غزه خواهند شد.

عبد الغنی از تمام گروه‌های فلسطینی خواست وثیقه رم در تلاش برای نجات ساکنان نوار غزه را امضا کنند و موضع کشورهای عربی در قبال حوادث جاری در نوار غزه را محکوم کرد.

از سوی دیگر، «حسین شبانه»، رئیس وکلای فلسطینی در سخنانی تاکید کرد که قضیه فلسطینی، یک قضیه و مسئله سیاسی نیست، بلکه قضیه یک امت است، قضیه امت اسلام است که از سال‌ها پیش از تجاوزات صهیونیستی رنج می‌برد.

شبانه در ادامه از تلاش‌های عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطینی تشکر کرد، گفت: ما اعراب و مسلمانان در دفاع از مقدسات‌مان و ملت فلسطین در نوار غزه و دیگر تجاوزاتی که به مناطق مختلف جهان عرب صورت می‌گیرد، فروگذاری می‌کنیم تا این تجاوزات هم اکنون کلیساها و مقدسات ادیان دیگر را دربرگیرد.

وی تاکید کرد: فلسطین در فتح یا حماس خلاصه نمی‌شود، بلکه فلسطین از آن ملت فلسطین است و در این خصوص اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی امری لازم و ضروری است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن