دیدبان

نشست خبری دومین نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

نشست خبری دومین نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمد خراسانی‌زاده در نشست خبری رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: در سال 91 جمعی از تشکل‌های مردمی تخصصی عرصه رسانه‌های دیجیتال تصمیم گرفتند تا نمایشگاهی را برگزار کنند تا آثار و تولیدات ارزشمند در عرصه رسانه‌های دیجیتال در قالب این نمایشگاه عرضه شود.

وی افزود: در سال 91 نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از 25 بهمن تا سوم اسفند برگزار شد. این نمایشگاه که به صورت تخصصی بود مخاطبان زیادی داشت و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی کشور از آن بازدید کردند همچنین در نظرسنجی‌های صورت گرفته عنوان شد این نمایشگاه گام نخست در این عرصه است که باید استمرار داشته باشد. 

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که درسال 92 با تغییر در عرصه اجرایی و عرصه فرهنگی کشور به لحاظ زمان‌بندی برنامه‌ها برگزاری این نمایشگاه دچار تغییراتی شد، گفت: این موضوع باعث شد، این نمایشگاه درسال 92 برگزار نشود و برهمین اساس دومین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در سال 93 برگزار خواهد شد.

خراسانی‌زاده بیان کرد: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی بستری است برای تجمع فعالان فرهنگی انقلابی اما این بدین معنی نیست که ما به دنبال مرز کشی هستیم و قصد داریم که بگوییم صرفا عده ای از افراد در زمینه مسائل انقلابی و اسلامی فعالیت کنند. درج عنوان انقلاب اسلامی در کنار عبارت رسانه‌های دیجیتال بیش‌تر از جنبه جبهه‌سازی و نمایش زحمات در این عرصه است. بچه‌های تونمند انقلابی و مجموعه‌های مردم نهاد در عرصه فرهنگی برای حضور در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تمایل دارند تا بتوانند در قالب این بستر بخشی از فعالیت‌های خود را عرضه کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از فعالان فرهنگی در عرصه رسانه‌های دیجیتال در شهرستان‌ها ساکن بوده و یا در قالب مؤسسات کوچک فعالیت‌ می‌کنند که در این نمایشگاه شرایط ظهور و بروز آن‌ها فراهم خواهد شد.در حقیقت دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی بستری است برای ارائه آثار افرادی که امکان ظهور و بروز در سایر نمایشگاه‌ها را ندارند و در حقیقت این نمایشگاه تریبونی است برای افراد ناآشنا.

سخنگوی دومین نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در قالب این نمایشگاه با افرادی آشنا خواهید شد که از کیفیت و توان کاری آن‌ها متعجب خواهید شد گفت: فعالان فرهنگی در عرصه رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه دور هم جمع شده و آثار خود را به افرادی که در این زمینه دغدغه دارند، ارائه خواهند کرد.

خراسانی‌زاده عنوان کرد:دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی توسط مجموعه های مردم نهاد جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و تشکل‌های حزب‌الله سایبر، بازی‌سازان انقلاب اسلامی و مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی(فرا) برای برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند همچنین سازمان‌های همچون سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برپایی این نمایشگاه حمایت‌های لازم را به عمل آوردند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه ادامه داد: این نمایشگاه در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل بخش بین‌الملل، رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن و فناوری اطلاعات است؛ در بخش بین‌الملل با دو رویکرد در این نمایشگاه حضور می‌یابیم رویکرد نخست فعالان ایرانی که در عرصه بین‌الملل فعالیت می‌کنند و رویکرد دوم فعالانی که در خارج از کشور در این حوزه فعالیت دارند.

خراسانی‌زاده بیان کرد: در بخش بین الملل از کشورهایی همچون فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، کویت، بحرین، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هند، آذربایجان و ترکمنستان برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده‌ایم.

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص بخش جانبی نمایشگاه افزود: دیجیتال در آیینه هنر، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف، فرصت‌ها و تهدیدها، واقعیت افزوده و بخش کودک و نوجوان که با رویکرد کادر سازی و تربیت محوری در این بخش ورود کرده‌ایم از جمله بخش‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

خراسانی زاده عنوان کرد: نگاه ما به برپایی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی نشان دادن قدرت‌های بزرگ نیست بلکه تلاش می‌کنیم تا از افراد گمنامی که حرف‌های جدیدی دارند  حمایت کرده و زمینه حضور رایگان آن‌ها را در این نمایشگاه فراهم کنیم.

وی گفت: در آخرین دوره نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال حضور فعالان فرهنگی انقلابی چشمگیر بود اما با توافقات صورت گرفته تصمیم گرفته شد تا نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به صورت مستقل برگزار شود؛ سال گذشته در اواخر سال اعلام شد که قرار است نمایشگاه دیگری که به بخش خصوصی واگذار شده جایگزین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شود اما در این نمایشگاه شاهد اتفاقاتی بودیم که برخلاف فرهنگ و ارزش‌های ما بود وهمچنین تعداد بازدیدکنندگان کم بود و شاهد بودیم  این نمایشگاه بیش‌تر به سمت فناوری اطلاعات حرکت کرد و محصولات ارتباطی و مخابراتی در قالب آن ارائه شد.

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی ادامه داد: رویکردهای اخیر در بدنه وزارت ارشاد به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و مورد انتقاد فعالان جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی است و این رویکرد غیردینی در بدنه وزارت ارشاد باعث شده برخی افراد تمایل نداشته باشند تا در نمایشگاهی که توسط آن‌ها برگزار می‌شود حاضر شوند. به گونه‌ای که دومین نمایشگاه itdmexبا استقبال از سوی جبهه فرهنگی انقلابی مواجه نشده است.

خراسانی‌زاده بیان کرد: به هر حال در درون بدنه وزارت ارشاد شاهد اتفاقات غیردینی هستیم و نمی‌توان برروی این مسئله سرپوش گذاشت اما در کنار آن در داخل این بدنه مجموعه‌های انقلابی و دینی نیز فعال هستند.

وی عنوان کرد: شاید نمایشگاه نخست رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی ایده‌آل نبوده و با مشکلاتی همراه بود اما باید گفت یکی از دلایل بروز این مشکلات این بود که این نمایشگاه را مجموعه‌های مردم نهاد برپا کردند و ما به اندازه حمایت‌هایی که از ما انجام شد می‌توانستیم هزینه کنیم. و بودجه مصوب و دقیقی نداشتیم اما برای دومین نمایشگاه از تجارب قبل استفاده کرده و سعی می‌کنیم مشکلات را کاهش دهیم.

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از اول تا هفتم شهریور گفت: زمان ثبت‌نام در نمایشگاه تا 25 مرداد ادامه خواهد داشت و این نمایشگاه در بوستان گفتگو در قالب 300 غرفه برگزار خواهد شد که ساعت بازدید از نمایشگاه از 10 صبح لغایت 21 است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران