دیدبان

راه‌اندازی شرکت مسافری بانوان

راه‌اندازی شرکت مسافری بانوان

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار داشت:‌ در راستای توسعه ‌طرح‌های اشتغال‌زایی دربخش حمل و نقل و بهره‌مندی مددجویان تحت پوشش کمیته از این تسهیلات‌ اخیراً توافقنامه‌ همکاری بین اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید‌.
وی ادامه داد: مقرر شد براساس این توافقنامه‌‌ هماهنگی لازم جهت استفاده از منابع و تسهیلات طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد به تعداد 50 مورد برای ایجاد اشتغال در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری و روستایی انجام شود.
* راه‌اندازی شرکت مسافری سواری‌کرایه بانوان در استان تهران
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران گفت: در سال جاری تلاش می‌کنیم در بخش مسافری، اولین شرکت تعاونی مسافری ویژه بانوان راه‌اندازی شود یعنی شرکتی که رانندگان و همه کادر اداری و فنی آن بانوان باشند.
شهرکی ثانوی ادامه داد: در این راستا با کمیته امداد امام خمینی (ره) رایزنی کرده‌ایم تا زنان سرپرست خانوار را که می‌توانند در این حوزه فعال باشند، به ما معرفی کرده و با آنها جلساتی داشته باشیم تا یک شرکت تعاونی سواری کرایه راه‌اندازی شود.
وی با تأکید بر اینکه در این حوزه قطعاً تقاضا وجود دارد و بانوان مایل هستند از این خدمات استفاده کنند، بیان کرد: ‌مسیرهای این شرکت تعاونی در مسیرهایی که تقاضای بیشتری وجود دارد، خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران توضیح داد: افراد معرفی شده توسط کمیته امداد پس از بررسی‌های لازم و در صورت امکان صدور کارت هوشمند به این نهاد معرفی شده تا پس از مراحل اداری و تحویل ناوگان مناسب جهت فعالیت درحوزه‌ حمل و نقل مسافربری استان تهران مشغول شوند.
شهرکی ثانوی گفت: معرفی زنان سرپرست خانوار برای خرید ناوگان از‌ محل تسهیلات کمیته امداد و فعالیت آنان در بخش حمل و نقل سواری کرایه بین شهری ویژه بانوان از جمله اقدامات مطلوب است.
* ضوابط جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های امداد خودرو در جاده‌های کشور ابلاغ شد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران همچنین اظهار داشت: به تازگی معاون وزیر راه و شهرسازی ضوابط جدید تاسیس و فعالیت شرکت های امداد خودرو در جاده های کشور را ابلاغ کرد.
شهرکی ثانوی افزود: در اول مرداد‌ماه سال جاری ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های امداد خودر به تمامی ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان های سراسر کشور ابلاغ شد.
وی ادامه داد: بر اساس این ابلاغیه انجام هرگونه فعالیت در زمینه امداد خودرو در جاده‌ها توسط بخش خصوصی یا تعاونی مستلزم تأسیس شرکت و اخذ پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و رعایت مفاد این ضوابط است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران بیان کرد: متقاضیان فعالیت در این زمینه برای گرفتن پروانه فعالیت باید درخواست کتبی خود را به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان ارایه دهند تا پروانه فعالیت با مدت اعتبار دو ساله در حوزه تعریف شده طبق ضوابط توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها صادر شود.
شهرکی ثانوی بیان کرد: ضوابط جدید تاسیس و فعالیت شرکت‌های امداد خودرو از ابتدای مهرماه سال 93 اجرایی می‌شود و مراکز امداد خودرو که در حال حاضر در امور امداد خودرو در راه‌های برون شهری فعالیت دارند تا ابتدای اسفند‌ماه سال 93 مهلت دارند شرایط خود را با ضوابط جدید تطبیق دهند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران اظهار داشت: با ابلاغ این ضوابط، دستورالعمل اجرایی شرایط و ضوابط فعالت مراکز امدادرسانی فنی خودرو موضوع بخشنامه شماره 71/172319 مورخ 24/12/89 لغو می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران