دیدبان

آمار تلفات درگیری‌ها در طرابلس

آمار تلفات درگیری‌ها در طرابلس

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، خبرگزاری فرانسه نوشت: دولت موقت لیبی امروز یکشنبه اعلام کرد که درگیری‌های دیروز شنبه تاکنون بین گروه‌های شبه نظامی رقیب در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس دستکم 22 کشته و 72 زخمی برجا گذاشت.

با این حساب آمار تلفات درگیری‌های طرابلس از جولای گذشته تاکنون به 134 کشته و بیش از پانصد زخمی رسید.

دولت لیبی همچنین درباره تشدید وخامت اوضاع انسانی در طرابلس هشدار داد.

یک منبع پزشکی گفت که شمار تلفات درگیری های طرابلس بیش از چیزی است که اعلام می شود زیرا در آمار رسمی شمار افرادی که به بیمارستان‌های خارج طرابلس و بخصوص شهر مصراته منتقل می‌شوند محاسبه نشده است.

دولت لیبی همچنین گفت صدها خانواده بر اثر درگیری‌ها از طرابلس آواره شدند و این شهر با کمبود کمک های سوختی و مواد غذایی روبرو است.

«عبدالمنعم الیسیر»، رئیس کمیته امنیت ملی کنگره ملی لیبی گفت:همه پادگان‌ها و تاسیسات حیاتی خارج از کنترل دولت است.

وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک گفت:همه لیبیایی‌ها و جهانیان این حقیقت تلخ را متوجه شده‌اند که همه نهادها و پادگان‌های کشور تحت کنترل شبه نظامیان مسلح است که با توسل به زور خود را بر دولت لیبی تحمیل کرده و از آن باج گیری می کنند و خود موجب ایجاد شکاف های امنیتی شده و مانع بازسازی ساختار نیروهای مسلح و پلیس در لیبی شدند.

این نماینده کنگره ملی لیبی گفت: بیش‌تر این شبه نظامیان در واقع جناح‌هایی نظامی برای طرف‌های سیاسی رقیب هستند که بر سر قدرت و اموال ملت لیبی با یکدیگر مبارزه می‌کنند و از قدرت خود برای باج گیری از دولت لیبی و شهروندان استفاده می کنند.

فرودگاه بین المللی طرابلس و مناطق اطراف آن از سه هفته پیش شاهد درگیری‌های مسلحانه شدید بین انقلابیون زنتان و نیروهای اتاق عملیات انقلابیون لیبی و برخی انقلابیون شهرهای مصراته و شهرهای غرب لیبی است.

این درگیری بر سر بدست گرفتن کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس است که از آگوست 2011 با آزاد سازی طرابلس از سلطه نیروهای قذافی در دست انقلابیون زنتان است.

پارلمان جدید لیبی که در انتخابات بیست و پنجم ژوئن گذشته اعضای خود را برگزیده است دیروز شنبه نخستین نشست خود را در طبرق در شرق این کشور پشت درهای بسته برگزار کرد تا اوضاع وخیم امنیتی در این کشور را بررسی کند.

در همین حال نشست رسمی و افتتاحیه پارلمان منتخب لیبی فردا دوشنبه در طبرق برگزار می‌شود.

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر هم از جامعه بین المللی خواست برای مقابله با وخامت اوضاع امنیتی در لیبی اقدامی واقعی انجام بدهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن