دیدبان

واکنش اعضای شورای شهر به نامه وزارت کار

واکنش اعضای شورای شهر به نامه وزارت کار

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، مرتضی طلایی با بیان اینکه بنده دو سؤال مهم و اساسی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارم، اظهار داشت: ابتدا این سؤال را دارم که آیا ما می‌توانیم باورهای اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و انقلابی جامعه را به خاطر خوشایند بودن یا نبودن کنوانسیون بین‌المللی زیر پا بگذاریم؟!
وی تصریح کرد: سؤال بعدی بنده از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اخیرا به بخشنامه شهرداری تهران در خصوص ارتقاء جایگاه زنان در شهرداری انتقاد کرده‌اند این است کدام یک از کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی هستند مقررات و قوانین این کنوانسیون را رعایت می‌کنند؟!
طلایی افزود: لزومی ندارد که ما به خاطر اینکه عضو کنوانسیون بین‌المللی باشیم اعتقادات خود را زیر پا بگذاریم.
نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هیچ یک از کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی هستند حداقل‌های حقوق زنان را رعایت نمی‌کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخشنامه اخیر شهرداری تهران برداشت درستی نداشتند و در واقع بخشنامه اخیر شهرداری به گونه‌ای دیگر تفسیر شده است.
طلایی ادامه داد: به هیچ وجه توقع نداشته‌ایم که مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با رسانه‌های خارجی به بخشنامه اخیر شهرداری تهران بتازند.
نایب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور زنان در محیط‌های کاری وظیفه هر دستگاه دولتی و غیردولتی است که خوشبختانه شهرداری تهران با درایت و مدیریت اقدام به این کار مهم و ارزشی کرده است.
وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که روزهای اخیر برچسب‌های مغرضانه و به دور از واقعیت به شهرداری تهران و شخص شهردار زده می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن