دیدبان

هزینه هر موشک گنبد آهنین 60 هزار دلار

هزینه هر موشک گنبد آهنین 60 هزار دلار

به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادپرس، یک تحلیلگر عرب زبان مسائل خاورمیانه و لبنان در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل اقتصاد پرس ، نکات تکان دهنده ای را از علل اقتصادی حملات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین مطرح ساخت . شعا مطنون گفت : اقتصاد برای اسرائیل یعنی همه چیز . باتوجه به اینکه اقتصاد اسرائیل در آستانه بحران فراگیر بود ، نتانیاهو بلافاصله تصمیم به حمله علیه غزه را گرفت . این کار برای اسرائیل یعنی دریافت کمک های اقتصادی فوری از جانب واشنگتن .

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه می گوید : شواهد تلخی هست که نشان می دهد اسرائیل برای دریافت کمک های نقدی میلیون دلاری از آمریکا و شرکای غربی اش ، به نظامیان خود دستور داده تا کودکان را هدف بگیرند . این اقدام قطعا واکنش نیروهای مردمی و مبارز حماس در موشکباران مناطق اسرائیلی را همراه می آورد که نتیجه تبلیغی آن ، مظلوم نمایی رسانه های اسرائیلی و طرح شعار دوباره ضرورت دفاع از اسرائیل است .

شعا مطنون به ما گفت : چندی پیش یکی از افسران سازمان اطلاعات مصر گفت که هواپیماهای ناوگان هوایی اسرائیل ( ال عال ) وظیفه دارند تا انبوهی از کمک های کالایی و نظامی آمریکا را از آنجا به تلاویو و حیفا بیاورند .

وی گفت : هزینه هر موشک گنبد آهنین که عیله موشک های حماس استفاده می شود ، چیزی نزدیک به 60 هزار دلار است . اسرائیل بارها شده که آماری دستکاری شده به آمریکا در این باره ارائه داده . رقم هزینه ها دو برابر و تعداد موشک ها نیز چند برابر . مردم آمریکا باید بدانند که تمام این هزینه ها از جیب مالیات دهندگان همشهریشان پرداخت می شود . ادامه دارد

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن