دیدبان

ذوق زدگی اصلاح طلبان سوژه رسانه آمریکایی شد!

ذوق زدگی اصلاح طلبان سوژه رسانه آمریکایی شد!

دیدبان: ذوق زدگی و عجله رسانه های اصلاح طلب ایران برای رسیدن به توافق هسته ای با کشورهای عضو گروه ۱+۵ به سوژه روز نشریه وال استریت ژورنال تبدیل شده است . آنها عنوان می کنند که اصلاح طلبان ایران ، تندروها را متهم به کارشکنی در گفت و گوهای هسته ای کرده و البته تمدید مذاکرات هسته ای را نیز به نفع خود نمی دانند .
به گزارش افکارنیوز ، به نقل از لس آنجلس تایمز ، تمدید مذاکرات هسته ای باعث عمیق تر شدن اختلافات بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در تهران شده است و آنها انگشت اتهام در این زمینه را به سوی یکدیگر نشانه می روند.
این نشریه در ادامه بیان کرده است : با وجود اینکه مقام های ایران اعلام کرده اند ، تمدید مذاکرات هسته ای و شکست در رسیدن به توافق نهایی در مدت تعیین شده ۲۰ ژوئیه مسئله مهمی نیست ،اصلاح طلبان و اصولگرایان در ایران نرسیدن به توافق در مدت تعیین شده را به گردن آمریکا ، متحدان اروپایی اش ، اسراییل و همچنین یکدیگر انداخته اند .
در این گزارش آمده است : حسین شیخ الاسلام از اصولگرایان و مشاور رییس مجلس ایران ، دلیل تعلیق ایجاد شده در رسیدن به توافق هسته ای را نفوذ اسراییل در بین اعضای گروه ۱+۵ می داند و معتقد است فشارهای اسراییل به آمریکا ، فرانسه و انگلستان مانع از رسیدن به توافق شده است .
در ادامه این گزارش به این مسئله اشاره شده است که اصولگرایان بر این باورند که این آمریکا است که نمی خواهد مذاکرات به خوبی پیش برود و با درخواستهای اضافه خود راه برای رسیدن به توافق را می بندد اما اصلاح طلبان تندروهای داخلی را عامل نرسیدن به نتیجه می دانند .
این روزنامه در همین راستا به یکی از مقالات روزنامه اصلاح طلب ابتکار اشاره می کند و می نویسد : برخی از تندروها با اشاره به تاخیر در رسیدن به توافق هسته ای دولت را ناتوان در اداره مذاکرات می دانند.
روزنامه ابتکار با این حال رسیدن به توافق ۶ ماهه و بعد از آن ادامه توافق ۴ ماهه را موفقیت دولت روحانی می داند و عنوان می کند این یک پیروزی برای ایران است . این در حالیست که اصولگرایان به هیچ وجه مذاکرات را پیروزی نمی دانند و در عین حال اعتقاد دارند دولت نباید به هیچ وجه در مذاکرات بعدی امتیازات مد نظر آمریکا را به این کشور بدهد . از نظر اصولگرایان ایران تاکنون با تحریم ها سر کرده و از این به بعد نیز اقتصاد خود را بر اساس تحریم ها برنامه ریزی می کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن