دیدبان

تماس فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران با خالد مشعل

تماس فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران با خالد مشعل

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، المانیتور اعلام کرد ؛ یک مقام رسمی سیاسی حماس تماس تلفنی محمدجواد ظریف ، علی لاریجانی و یک مقام بلندپایه سپاه پاسدران را با خالد مشعل تایید کرد.
دبیر کل حزب الله، سید حسن نصرالله نیز در تاریخ ۲۰جولای با مشعل تماس تلفنی داشته است. این اولین تماس مقامات حماس و سید حسن نصرالله از ماه آوریل است. طبق گفته وبسایت حزب الله لبنان در این تماس تلفنی، سید حسن نصرالله، «استقامت مقاومت فلسطین را مورد ستایش قرار داد» و تاکید کرد که او در کنار مقاومت فسلطین خواهد ایستاد و از موضع آنان تا پایان جنگ حمایت خواهد کرد.
یکی از مقامات فلسطینی به المانیتور می گوید: تماس تلفنی محمود جواد ظریف، علی لاریجانی و فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران، نصرالله را ترغیب کرد تا به خالد مشعل تماس بگیرد.
از سویی دیگر یکی از مقامات حزب الله در گفتگو با المانیتور تاکید کرد: ما اطمینان داریم که دستگاه دیپلماسی ایران می تواند یک فرمول برای دو طرف بیابد.
یک منبع ایرانی، از نمایندگان سابق مجلس و از تصمیم گیران کشور، می گوید: جنگ غزه فرصتی مناسب برای تزریق خون به رابطه سرد حماس و ایران است.
او تایید کرد که ایران در انتظار سفر مشعل به تهران است، دیداری که بارها به تعویق افتاد. «ایران در انتظار سفر مشعل به تهران است ... در این صورت ایران استقبال گرمی از او به عمل می آورد؛ یعنی رهبر کل انقلاب اسلامی و دستگاه های رسمی کشور.»

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن