دیدبان

پیوستن مخالفان سوری به گروه داعش می پیوندند

پیوستن مخالفان سوری به گروه داعش می پیوندند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محققان سازمان ملل در امور حقوق بشر روز جمعه در گزارشی تصریح کرده‌اند دسته زیادی از شورشی‌های سوریه در حال پیوستن به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش هستند.
به گزارش رویترز، اعضای کمیته مستقل تحقیق سوریه که شورای حقوق بشر سازمان ملل آنها را تعیین کرده روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل را در نشستی غیررسمی در جریان این تحقیق قرار دادند. این گروه قرار است هفته آینده جدیدترین گزارش رسمی خود را تقدیم کنند.
یکی از اعضای این کمیته تحقیق رد جمع خبرنگاران گفت که عده زیادب از مخالفان سوریه در حال حاضر از گروه‌های مختلف مسلحانه در جنگ داخلی این کشور جدا می‌شوند و به گروه داعش می‌پیوندند.
شبه‌نظامیان داعش در ادامه ویرانی‌هایی که در سوریه به بار آوردند اکنون عراق را آماج حملات خود قرار داده‌اند. آنها دهم ژوئن کنترل شهر موصل و پس از آن تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال بغداد، پایتخت عراق، را به دست گرفتند. تکریت چندی بعد دوباره به کنترل ارتش درآمد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و به طور مستقیم از سوی رژیم اسرائیل حمایت می‌شود.
سازمان‌های حقوق بشری و گروه‌های بین‌المللی ضمن محکوم کردن جنایات داعش در عراق گفته‌اند اقدامات این گروه تکفیری با جنایات جنگی برابر است.
نوری المالکی، نخست وزیر عراق، عربستان سعودی، قطر و برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به حمایت از نزاع مسلحانه در کشور خود متهم کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن