دیدبان
صفار هرندی:

امروز مسأله فلسطین شاخص سلامتی وجدان است

امروز مسأله فلسطین شاخص سلامتی وجدان است

به گزارش دیدبان به نقل از نسیم، صفار هرندی در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما با توجه به شرایط کنونی وضعیت غزه تأثیر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را چنین توصیف کرد: روز قدس یک نشانه است، نشانه‌ای که ما تبعات و برکات آن را سال‌هاست که حس کرده‌ایم زیرا با چنین نشانه‌گذاری شکل مبارزات مردم فلسطین رفته رفته تغییر کرد و این به دلیل است که روز قدس توانست بین موضوع اشغال فلسطین و آزادی آن با بحث اعتقادی در رابطه با مسجد الاقصی پیوند ایجاد کند.

وی ادامه داد: این مبارزات در گذشته تنها مختص گروه‌های چریک بود اما با چنین پیوندی این مبارزات به سطح مردم کشیده شد و اسرائیلی‌ها با ترس و هراس از گسترده‌تر شدن این مبارزات سرکوبات وحشیانه گرایانه خود را افزایش دادند، این اتفاقات اخیر هم در حقیقت به نوعی در تلافی مجهز شدن و مهیا شدن مردم فلسطین است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هربار که گرد و غبار جنگ فرومی‌نشیند جز بی‌آبرویی و خفت و خواری چیزی نصیب اسرائیل نمی‌شود، در اتفاقات اخیر نیز علی رغم آثار بسیار بدی که از حملات دشمن و کشته شدن زنان و کودکان و افراد پیر به جا مانده اما اثر عملی این اتفاقات در نهایت منجر به برملا شدن درنده خویی دشمن و بیدار کردن وجدان‌های آگاه و مبارزه بهتر و بیشتر مردم فلسطین خواهد شد.

وی بیان داشت: این جریانات مایه رسوایی عده‌ای از سران کشورهای اسلامی و سیاستمداران بعضی از مجامع جهانی است که مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر هستند، مسئله فلسطین امروز پدیده شاخصی برای سنجش سلامت انسانی و سلامت وجدانی مدعیان حقوق انسان‌ها و بشر است.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: روز قدس یک نشانه برای متذکر شدن درباره غفلتی است که ده‌ها سال است بخشی از ملت مسلمان و بالاتر از آن دولت‌هایشان، نسبت به فلسطین، این پاره خون چکان پیکره اسلامی داشته‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن