دیدبان

وزارت علوم با طرح تحصیلات تکمیلی مجلس محالفت کرد

وزارت علوم با طرح تحصیلات تکمیلی مجلس محالفت کرد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، دکتر ابراهیم خدایی افزود: یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ تحصیلات تکمیلی به دو کمیسیون مربوطه ارجاع شد که ما به عنوان مجموعه وزارت علوم و سازمان سنجش در دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین بهداشت و درمان حاضر شده و نظر خود را اعلام کردیم.
خدایی خاطرنشان کرد: در کلیت نظر وزارت علوم، مخالفت خود را ابراز کرده است چرا که با توجه به جمع بندی های انجام گرفته این طرح قابلیت اجرایی ندارد.
وی اظهار داشت: در نهایت وزارت علوم مخالفت خود را با طرح سنجش و پذیرش در حوزه تحصیلات تکمیلی اعلام کرد.
 رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طراح طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ تحصیلات تکمیلی تاکید کرده بود که با این طرح پذیرش دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری ساماندهی می‌شود.
وی یادآور شده بود: تا به امروز ما در مجلس قانونی برای نظام‌مند کردن سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی نداشتیم به همین خاطر در کشور بین 3 دستگاه مهمی که دانشجو می‌گیرند از جمله وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد سه سلیقه متفاوت اعمال می‌شود که این جای تامل دارد.
صابری با انتقاد از تغییر پی درپی میزان سهمیه آزمون در قبولی دانشجویان به ویژه در مقطع دکتری، تاکید کرده بود: با مطرح شدن این طرح، سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی به لحاظ نظام سنجش ساماندهی می شود و این طرح برای تعیین تکلیف دانشجویان برای پذیرش در این مقاطع است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن