دیدبان

برژینسکی: صحبت از بمب هسته‌ای ایران خنده‌دار است

برژینسکی: صحبت از بمب هسته‌ای ایران خنده‌دار است

به‌گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «زبیگنیو برژینسکی»، مشاور امنیت ملی «جیمی کارتر» ، رییس جمهور اسبق آمریکا و از کهنه سیاستمداران این کشور که بیش از سی‌و اندی سال در عرصه سیاسی آمریکا حضور دارد  طی گفت‌و‌گو با نشریه «فارن پالسی» درباره ایران گفت: «اصولا من ایران را کشوری اصیل می دانم که در اغلب کشورهای دیگر خاورمیانه شما چنین چیزی را نمی‌بینید. در ایران انسجام واقعی وجود دارد. ایران کشوری با هویتی معتبر و با دولتی مستحکم است و تنها کشور مصر کمی شبیه ایران است.

برژینسکی در ادامه مشکل ایران را تهدید بالقوه علیه اسرائیل و مشکلاتش با عربستان، دو متحد مهم آمریکا در منطقه نامید.

برژینسکی در ادامه ضمن رد رویکرد اوباما مبنی «بر قرار داشتن همه گزینه‌ها بر روی میز» در این زمینه گفت:این مودبانه‌ترین راه برای جنگ با ایران است اما واقعیت این است که اسرائیل تنها رژیمی است که به طور انحصاری دارای سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است و از مدت‌ها این جنگ افزار را در اختیار داشته است.

این سیاستمدار معروف آمریکایی در ادامه اظهار داشت:« ایرانی‌ها بی عقل نیستند که بخواهند  در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای در این برهه کنونی باشند و ادعای آمریکا در این باره بی‌معنی است. فرض بگیریم که ایران دارای تنها یک بمب هسته‌ای است. آیا بدون امتحان می‌تواند از کارایی آن خبر داشته باشد و بتواند در مقابل حملات تلافی جویانه پاسخ دهد.»

برژینسکی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل حدود 100 تا 200 بمب هسته‌ای دارد  و این برای قتل عام کافی است بنابر این پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمی از سوی ایران مصداقی از حقه‌بازی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن