دیدبان

ظریف: غربی ها برای توافق تا ابد فرصت ندارند

ظریف: غربی ها برای توافق تا ابد فرصت ندارند

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا ، «محمد جواد ظریف» در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز (سه شنبه) مجلس که درمورد آخرین دور مذاکرات وین و تمدید 4 ماهه توافق ژنو، برگزار شد در گفت و گو با خانه ملت به رویکرد 1+ 5 و طرف غربی در دور اخیر مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث مذاکرات نرم و سخت شدن طرف مذاکره مطرح نیست بلکه باید دانست تا توافق نشود همه برای رسیدن به مواضع خود تلاش می کنند.
وی با بیان این که در این دوره از مذاکرات هسته ای احساس کردم طرف مقابل به حرف ما گوش می دهد و در مورد آن فکر می کند، افزود: 1+5 به این نتیجه رسیده است که تا ابد فرصت برای توافق وجود ندارد.
سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد: طرف های مذاکرات می دانند که تنها راه برای حل موضوع هسته ای توافق است.
ظریف خاطرنشان کرد: آنها مشاهده کردند که فشار بر مردم ایران تاثیر نداشته و ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری با شکوه هر چه بیشتر شرکت کردند، بنابراین هرچه جلوتر می رویم طرف مقابل برای ورود به مذاکره آمادگی بیشتری پیدا می کند.
وی با یادآوری وجود موارد مورد اختلاف در مذاکرات هسته ای بین ایران و 5+1 گفت: حق غنی سازی، آب سنگین و تحریم ها از موارد مورد اختلاف است که در مورد همه آنها بحث خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در مذاکره با 1+5 درباره تعداد و نوع سانتریفیوژها اظهارداشت: مواضع ما درباره تعداد سانتریفیوژها مشخص است و اصرار طرف مقابل بر روی این موضوع بی تاثیر است.
وی تصریح کرد: اگر غربی ها با نگاه مبتنی بر توافق ژنو و اطمینان بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، پیش بروند موضوع حل خواهد شد

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن