دیدبان

بازگشت اعتماد بازرگانان جهان به ایران

بازگشت اعتماد بازرگانان جهان به ایران

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، عباسعلی منصوری اظهار کرد: آمریکا از طریق مباحث حاشیه‌ای مانند طرح قطععنامه سازمان ملل به عنوان اهرم استفاده کرده و به دنبال درگیر کردن تیم مذاکره کننده ایرانی بود.

وی افزود: آمریکا به خوبی می‌داند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایرانی‌ها ماسوای قانون به عنوان یک امر مهم و لازم الاجرا تلقی می‌شود و در این زمینه نیز این فرمایشات بسیار کارگشا بود و تیم مذاکره کننده با توجه به این فرمایشات ترفندها را کمرنگ کرده و گفت‌وگوها را به سمت ان پی تی آورد.

عضو کمیته مطالعات هسته‌ای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امریکا به وسیله تحریم‌ها به خصوص اقتصادی، لوازم درمانی و علمی می‌خواست ایران را در نقطه‌ای قرار دهد که بالاترین امتیاز را از کشور ما بگیرد.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران اسلامی به 3 دسته تقسیم می‌شد که در تمامی آن‌ها نقش امریکا و رژیم غاصب صهیونیست پررنگ و معنادار بود و اکنون نیز امریکا تلاش دارد با امتیاز گرفتن در تحریم‌ها و قرار دادن آن‌ها در حالت تعلیق سبب  زمان‌دار شدن چندین ساله تحریم علیه ایران اسلامی شود.

منصوری گفت: جو روانی اقتصاد جهانی این امر را نمی‌پذیرد و پس از ژنو تیم بازرگانی کشورهای دیگر به ایران آمدند و امریکا فکر کرد در این شرایط ممکن است مراودات شکل گرفته و خود این کشور عقب بماند، بنابراین معنای گفت‌وگوها را به معنای لغو تحریم ندانست و با مقالات و گفته‌های خود تحریم علیه ایران اسلامی را طولانی اعلام کرد تا شرکت‌ها وارد گفتگوی اقتصادی با ایران نشوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه بر اساس قوانین ان پی تی تنها خط قرمز در زمینه غنی سازی برای مسائل غیر بشر دوستانه و سلاح جنگی است کشورما در شرایطی که استوانه‌های خود را روبه اتمام دید و امریکا و غرب نیز حاضر به تامین نیاز ایران نبودند با تلاش دانشمندان خود غنی سازی 20 درصد را آغاز کرد که این زمان اوج تحریم‌ها و آغاز برخوردها و مقابله‌ها بود.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحقیقت کشور ما بر مبنای نیاز خود در زمینه هسته‌ای درخواست تعامل با دنیا را داشت اما غرب و امریکا با ایران اسلامی همکاری نداشتند و کشورما در چهارچوب اقدامات صلح آمیز به دنبال غنی سازی رفت.

وی تصریح کرد: در دولت جدید با توجه به نگرش‌های پیش رو بحث مذاکرات مطرح شد و در ژنو نیز ایران اسلامی نیاز خود را ملاک قرار داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن