دیدبان

مشارکت اخوانی‌ها در انتخابات آینده مصر

مشارکت اخوانی‌ها در انتخابات آینده مصر

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «ثروت الخرباوی»، یکی از رهبران سابق اخوان المسلمین تصریح کرد: جماعت اخوان المسلمین که دولت کنونی مصر آن را جماعتی تروریستی برشمرده، به دنبال تامین منافع و مصالح خویش به هر طریق است.
وی با بیان اینکه مشارکت اخوانی‌ها در انتخابات آینده مصر امری حتمی است، گفت: آنها به انتخابات آینده و حضور در پارلمان به عنوان قضیه مرگ و زندگی نگاه می‌‌کنند، نه به این جهت که بقای خود را در عرصه سیاسی حفظ کنند، بلکه به این جهت که قضایایی در دفاع از جماعت در پارلمان مطرح و آنها را تصویب کنند.
الخرباوی افزود: جماعت به صورت مستقیم در انتخابات شرکت نخواهد کرد، بلکه مشارکت آن در پس احزاب دیگر و به شیوه حمایت از شهروندان مصری و ارائه کمک به آنها و حمایت از شخصیت‌های مورد نظر آنها صورت می‌گیرد.
الخرباوی از قراردادها و ائتلاف‌هایی پرده برداشت که اخوانی‌ها با ائتلاف‌های نزدیک به خویش مانند مصر قدرتمند و استقلال و الوسط منعقد کرده و با رهبران بارز و برجسته جناح چپ که حتی از افکار و اندیشه‌هایشان به دور هستند، پس از خرید آنها با پول به توافق رسیدند و این اقدام خود را اینگونه توجیه کردند که دارای پایگاه مردمی گسترده در میان جوانان و معارضان هستند.
وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند، هیچ شخصیتی را از شرکت در انتخابات منع کند، درباره نظام انتخابات پارلمانی نیز گفت که نظام انتخابات فردی و شخصی به اخوانی‌ها کمک خواهد کرد تا وارد پارلمان آینده شوند، چون میانگین نامزدهای برخی دوره‌های انتخاباتی به ۵۰ نفر می‌رسد که ۲۰ نفر آنها وابسته به احزاب و مابقی مستقل خواهند بود و در این میان اخوانی‌ها هیچ مشکلی در سوء استفاده از رهبران قبطی برای تحقق خواسته‌هایشان در پارلمان آینده نخواهند داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن