دیدبان

قالیباف به دبیر کل سازمان ملل پیام داد

قالیباف به دبیر کل سازمان ملل پیام داد

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، متن کامل پیام شهردار تهران به شرح زیر است:
" جناب آقای بان کی مون
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
عالیجناب
همان گونه که به خوبی آگاهی دارید، امروزه شهرها و شهروندان منطقه غرب آسیا و خاورمیانه به ویژه در کشورهای فلسطین، عراق و سوریه وضعیت بحرانی و بسیار بدی را تجربه می کنند. نوار غزه برای چندمین بار مورد حمله ددمنشانه و غیر انسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته و این روز ها، شهروندان بی دفاع و مسلمان فلسطینی با زبان روزه در زیر شدید ترین تهاجمات وتجاوزات بی رحمانه هوایی وزمینی صهیونیست ها، کشته، زخمی وآواره می شوند. به ویژه گروه های آسیب پذیر شهری اعم از کودکان، زنان، سالمندان و بیماران، در معرض فجیع ترین شکل جنایات سازمان یافته توسط رژیم اشغالگر اسرائیل قرار دارند. جنایات و فجایعی که برخلاف تمام کنوانسیون ها و معاهده های بین المللی، با حمایت، همراهی و یا سکوت قدرت های بزرگ ولی غیر مسئول جهانی و در برابر چشمان نظاره گر آنها، روی می دهد.
جناب آقای دبیرکل!
در شرایطی که بسیاری از نهاد ها و سازمان های بین المللی و قدرت های تاثیر گذار، چشم بر این جنایات بسته و یا اقدام عملی موثری برای نجات شهروندان منطقه از این گرفتاری نمی کنند، بیم آن می رود که با تحریک و یا حمایت قدرت های ذینفع غیر مسئول، شرایط برای شهروندان بسیار آشفته تر و بحرانی تر شود و دامنه و ابعاد آن گسترده تر گردد و حیات مدنی و میراث فرهنگی و تمدنی غنی و بی نظیر این منطقه در معرض آسیب های جدی تری قرار گیرد.
اینجانب به عنوان یک مسئول و خدمت گزار محلی که در چارچوب دیپلماسی شهری نیز پیرامون دغدغه ها و چالش های فراروی شهرها و شهروندان، تعهدات، وظایف و مسئولیت های منطقه ای و جهانی دارم؛ این شرایط فاجعه بار و مشکلات متعدد فراروی زندگی مردم منطقه را، از عمق جان درک می کنم. لذا به عنوان یک شهروند و مانند تمامی شهروندان آگاه، متعهد و مسولیت پذیر و نیز از جایگاه حقوقی و اداری خود به عنوان نایب رئیس سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی جهان (UCLG) و رئیس منطقه غرب آسیا وخاورمیانه آن سازمان (UCLG-MEWA)، که به عنوان یک سازمان همکاری های بین شهری جهانی و منطقه ای، در زمینه پایش و مقابله با چالش های فراروی شهروندان و ارتقای زیست پذیری و پایداری شهرها تلاش می کند؛ و همچنین به عنوان بنیان گذار مجمع شهرداران آسیایی (AMF)؛ از جنابعالی و نیز تمامی مقامات سازمان ها، نهادها و مجامع بین المللی مسئول و تاثیر گذار و نیز از همه رهبران، مقامات و سیاستمداران ملی و محلی دلسوز و مسئولیت پذیر منطقه و جهان می خواهم که در برابر این وضعیت بحرانی که بی تفاوتی در برابر آن می تواند پیامدهای مخرب آن را به شدت فراگیر و غیر قابل کنترل سازد، ساکت ننشینند و مسولانه و فعالانه وارد میدان شده و از طریق ایجاد ارتباط، گفتگو و دیپلماسی، کنترل این ماشین ویرانگر را از دست رژیم متعصب و ضد بشری اسرائیل خارج سازند و با درایت و تدبیر شایسته، شهروندان مظلوم و بی دفاع فلسطین و منطقه را از این شرایط دردناک، نجات دهند.
اینجانب ضمن محکوم کردن جنایات و تجاوزات رژیم نامشروع اسرائیل علیه شهروندان بی دفاع غزه، آمادگی خود را برای ایفای نقش و مسئولیت فردی و جهانی موثرتر در مسیر دفاع از این مردم ستمدیده و کاهش دردها و رنج های بی پایان آنان، اعلام داشته و از جنابعالی و همه سران و رهبران سیاسی دنیا و نیز همکاران خودم در شهرهای منطقه و جهان و دیگر بازیگران و کنشگران تاثیر گذار، مجدانه می خواهم ضمن محکوم کردن قوی و آشکار این فجایع، در این مقطع سرنوشت ساز تاریخی، ایفاگر نقش و رسالت انسانی و جهانی خود باشند و به هر شکل ممکن به یاری شهروندان و شهرهای بی دفاع غزه بشتابند.
از خداوند متعال برای شما در ایفای این مسئولیت تاریخی و خطیر، موفقیت و سرافرازی و برای همه شهروندان و شهرهای مظلوم و آسیب دیده فلسطین و منطقه، آرامش، صلح و سعادت پایدار مسالت می نمایم."
محمد باقر قالیباف
شهردار تهران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن