دیدبان

حمایت رئیس جمهور آمریکا از همجنس‌بازان

حمایت رئیس جمهور آمریکا از همجنس‌بازان

به گزارش دیدبان ، تسنیم به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، یک مقام آگاه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود ضمن اعلام این مطلب که باراک اوباما قصد دارد روز دوشنبه قانونی را امضا کند که بر اساس آن اعمال تبعیض علیه همجنس بازان ممنوع خواهد شد تاکید کرد: این قانون معافیت های اعمال شده برای کارفرمایان مذهبی را که در دوره جورج دبلیو بوش برقرار شده بود ادامه خواهد داد.
بر اساس این گزارش بر اساس معافیت های اعمال شده در سال ۲۰۰۲ میلادی کارفرمایان مذهبی می توانند تنها از ادیان و مذاهب خود نیروی کار مورد نیاز را استخدام کنند ولی این قانون این اجازه را نمی دهد که کارفرمایان به علت مخالفت مذاهب و ادیان خود با استخدام همجنس بازان مخالفت کنند. این مقام ارشد دولت آمریکا تصریح کرد: ما باید زمینه لازم برای همه کارگران را فراهم کنیم تا فارغ از تبعیض های موجود که موجب از دست دادن فرصت های شغلی می شود استعداد و نبوغ خود را بروز دهند.
اوباما همچنین قصد دارد دومین فرمان اجرایی را برای تمدید مهلت حمایت از کارمندان فدرال همجنس باز دولت آمریکا صادر کند. موضع اوباما در قبال همجنس بازان با استقبال و حمایت گروه های همجنس باز آمریکا روبرو شده است.
معاون کمپین حقوق بشر در واشنگتن در این باره تاکید کرد: موضع اوباما و اقدامات وی تاریخی و مهم بوده است. طرفداران همجنس بازی در آمریکا نیز امضای این دو قانون از سوی اوباما را موجب افزایش اعتبار وی دانسته اند.
برخی از گروه های مذهبی خواستار گسترش معافیت های در نظر گرفته شده در این قانون شده اند. مقام های رسمی دولت آمریکا بر این باورند که قوانین جدید بر بیش از ۲۴ هزار شرکت و ۸ میلیون کارمند تاثیرگذار خواهد بود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران