دیدبان

گنبد آهنین در نظر و عمل شکست خورده

گنبد آهنین در نظر و عمل شکست خورده

به گزارش دیدبان ، حسین شیخ‌الاسلامی مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به کشتار مردم غزه و طرح مصر برای آتش‌بس، گفت: دولت جدید مصر در اولین امتحان خود برای میانجیگری در منطقه، رفوزه شد و ثابت کرد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست چرا که طرح مصر، عین طرح رژیم صهیونیستی بود و هیچ نفعی برای مردم غزه نداشت.
وی با بیان اینکه مصر با ارائه طرح آتش بس در غزه به مقاومت خیانت کرد، گفت: حماس حق داشت این طرح را که بدون مشورت با آنها نوشته شده بود، رد کند چرا که در صورت پذیریش این طرح رژیم صهیونستی به تمام خواسته‌های خود می‌رسید و علاوه بر آن، محاصره غزه از طریق زیر زمین‌ هم اعمال می‌شد.
شیخ‌الاسلام با بیان اینکه حماس برای آتش بس طرح ۱۴ ماده‌ای را ارائه کرده بود که مفید و سازنده بود، گفت: در این طرح آمده بود که آتش بس منوط به لغو محاصره غزه، داشتن فرودگاه مستقل و بندر اقتصادی، اختیار صیدماهی و ... است؛ این طرح زندگی عادی را برای مردم غزه تضمین می‌کرد اما اسرائیل آن را نپذیرفت.
سفیر اسبق ایران در سوریه با جنایتکارانه خواندن طرح مصر برای آتش بس درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه گفت: رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه، زمین گیر خواهد شد چرا که نیروهای این رژیم، برای دسترسی به مراکز موشکی حماس باید از مناطق مسکونی عبور کنند و در حقیقت حماس برای کشتن صهیونیست‌ها در مناطق مسکونی فرصت بزرگی دارد و بی تردید از این فرصت به بهترین نحو استفاده خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سؤال «چرا شلیک فراوان راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی با تعداد تلفات صهیونیست‌ها تناسب ندارد» گفت: دلیل اول این است که آمار صهیونیست‌ها از تلفات، دروغ است؛ ضعف این رژیم مرگ است آنها از مرگ می‌ترسند وقتی یک سرباز کشته می‌شود تمام نیروهایشان هراسان می‌شود؛ دلیل دوم اینکه به محض اینکه حماس شروع به شلیک می‌کند، صهیویست‌ها به پناهگاه‌های مجهزی که با هزینه آمریکایی‌ها ساخته شده، پناه می‌برند.
شیخ‌الاسلام افزود: البته باید تاکید کنیم که این پناهگاه‌ها موقتی هستند و صهیونیست‌ها نمی‌توانند برای همیشه در آنجا زندگی کنند به خاطر همین بود بعد از هفت روز، رژیم صهیونیستی خودش اعلام آتش بس کرد و گفت که تا ۲۴ ساعت آتش بس کرده است چرا که می‌خواست صهیونیست‌ها از پناهگاه موقتا خارج شوند.
این کارشناس امور فلسطین با بیان اینکه ورود رژیم صهیونیستی به فاز حمله زمینی نشانگر شکست گنبد آهنین است، خاطر نشان کرد: گنبد آهنین در نظر و عمل شکست خورده است؛ در نظر به این دلیل که، آنها مثلا می‌گویند گنبد آهنین می‌تواند همزمان ۳۰ موشک را رهگیری کند و سؤال اینجاست وقتی می‌گویند ۳۰ موشک را می‌تواند رهگیری کند، خب طرف مقابل ۶۰ موشک را همزمان شکلیک می‌کند تا ۳۰ موشک به هدف اثابت کند. در عمل هم شاهدیم که این گنبد در جنگ ۳۳ و ۸ روزه موفق عمل نکرده و بسیاری از راکت‌های حزب‌الله لبنان و حماس به هدف اثابت کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن