دیدبان

حمله طالبان به فرودگاه کابل

حمله طالبان به فرودگاه کابل

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، روزنامه لوموند نوشت ؛ وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که یک گروه از شبه‌نظامیان طالبان با قرار گرفتن در ساختمانی نیمه ساخته واقع در روبه‌روی فرودگاه کابل با نیروهای ارتش این کشور درگیر شدند و با اسلحه‌های سبک و خمپاره به این مکان حمله کردند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این حمله با مرگ تمامی شورشیان خاتمه یافته است.
هم زمان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی شبه‌نظامیان طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از نیروهای ما با اسلحه‌های سنگین و سبک به فرودگاه بین‌المللی کابل حمله کردند که با توجه به نخستین اطلاعات، در این حمله به دشمن ضربه سنگینی وارد شد.
در همین حال در حالی که شبه نظامیان طالبان با اسلحه‌های اتوماتیک و خمپاره‌انداز حمله می‌کردند هلی‌کوپترهای ناتو در افغانستان و ارتش این کشور بر فراز فرودگاه پرواز می‌کردند.
گل آقا هاشمی، رییس پلیس جنایی کابل با اشاره به اینکه نیروهای ارتش سریعا کنترل اوضاع را در اختیار گرفتند، به خبرگزاری فرانسه گفت: حمله تمام شده است، منطقه از دست شورشیان خارج شده است و تمامی شبه‌نظامیان طالبان که در ساختمان نیمه کاره بودند، کشته شده‌اند.
به گفته یکی از مسوولان افغان که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: در حال حاضر تمامی پروازها در فرودگاه بین‌المللی کابل به طور موقت متوقف شده‌اند.
منطقه فوق محفاظت شده فرودگاه کابل پیش از این نیز مورد حمله شورشیان قرار گرفته بود. در تاریخ 3 ژوئیه، سه خمپاره به سمت تاسیسات این فرودگاه پرتاب شد که هیچ تلفات جانی نداشت ولی هلیکوپترهای زیادی تخریب شدند که یکی از آنها هلی‌کوپتر ریاست جمهوری بود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران