دیدبان

اقدام آیت الله گلپایگانی در مقابل اتهام بی توجهی شیعه به قرآن

اقدام آیت الله گلپایگانی در مقابل اتهام بی توجهی شیعه به قرآن

به گزارش دیدبان به نقل از حوزه ، حجت الاسلام والسملیمن رفیعی، در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) به تفسیر آیات سوره مبارکه حدید پرداخت و گفت: از جمله توصیه هایی که در این سوره مبارکه انجام شده است، توصیه به انفاق و ایمان به خداست.

وی با بیان این که هرکه در اعمال خوب نسبت به دیگران سبقت بگیرد، پاداش بیشتری خواهد داشت، افزود: در عصر پیامبر(ص) جمعی از مسلمانان قبل از فتح مکه، در راه خدا انفاق می کردند و برخی نیز بعد از فتح مکه به این کار نیک روی آوردند که بر اساس آیات قرآن، اجر گروه  اول که از سابقون بودند، بیشتر است.
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص)، انفاق در راه خدا را مانند قرض دادن به خدا خواند و ادامه داد: هر  که با خدا معامله کند و انفاق نماید، گویی به خداوند قرض داده است؛ خداوند نیز این قرض را پس  می دهد و آن را نیز مضاعف بازمی گرداند.
وی با تأکید بر این که این قرض دادن به  معنی نیازمند بودن خدا نیست، تصریح  کرد: خداوند این قرض را از ما می می پذیرد تا فرصتی در اختیار مؤمنان قرار دهد تا به کمال برسد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به گفت وگوی  مؤمنان و منافقان در روز قیامت اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات این سوره مبارکه، مؤمنان در حالی  محشور می شوند که مسیرشان نورانی است و فرشتگان نیز بر آنها بشارت می دهند؛ در این شرایط منافقان از مؤمنان می خواهند که از نورشان استفاده کنند.
وی با بیان این که خدا بشارت داده که به مؤمنان و محبان علی علیه السلام پاداش های زیادی می دهد، تصریح کرد: آسودگی در لحظه جان دادن، در قبر مونس و همدم دارند، در قبر نور دارند، در قیامت امنیت دارند، در هنگام میزان نگرانی ندارند و آسانی عبور از صراط و ورود به بهشت  از جمله پاداش های خداوند از جمله پاداش خداوند به محبان و شیعیان اهلی  علیه السلام است.
سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به عوامل به وجود آمدن نور در روز قیامت اشاره کرد و ابراز داشت: اگر کسی به دیگران ظلم نکند، حق الناس بر گردن نداشته باشد، در روز قیامت با چهره نورانی حضور می یابد. البته گناهان و انجام اموری که در تعالیم دینی تحریم شده اند، ظلم به خود است.
وی با اشاره به روایتی انبی مکرم اسلام گفت: بر اساس سخن نبی مکرم اسلام اگر می خواهیم در روز قیامت دچار ظلمت نشده و به نور دست یابیم، باید به نماز شب اهتمام داشته باشیم؛ عبادتی که پاداش آن را خداوند خیر کثیر معرفی کرده  است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی همچنین با اشاره به راه های دیگر نورانی شدن در روز قیامت، گفت: قرآن کریم علاوه بر این که ذخیره آخرت انسان است، نور روز قیامت نیز می باشد.
تقدیر از رسانه ملی
وی در ادامه با تقدیر از صدا و سیما در پخش برنامه های قرآنی، اظهار داشت: صدا و سیما امسال به صورت مطلوب تری برنامه های قرآنی و سخنرانی های ماه مبارک رمضان را پخش می کند. این اهتمام به قرآن، شایسته تقدیر است.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با بیان این که ما را به بی توجهی به قرائت و حفظ قرآن کریم محکوم می کردند، افزود: آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) برای مقابله با این اتهامات، قرآن چاپ کردند، به حافظان قرآن کریم شهریه می دادند و طلاب را به مساجد اعزام می کردند تا مردم با این کتاب آسمانی و تلاوت آن آشنا سازند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است